update

just nu känns det lite bättre. jobbet har kommit igång igen, vädret är ganska bra, och saker och ting börjar gå emot ljusare tider. det tar mycket av min energi att inte må bra, men jag försöker och försöker att få det bra igen, och hoppas på resultat. det gör jag verkligen. under de senaste dagarna har det hänt saker som gjort mig riktigt ledsen, även fast det inte är någon fara nu så blir jag så chockad när det händer, för enda sedan jag var liten har det varit en självklarhet att vissa saker är och ska vara som de är. och helt plötsligt för bara en sekund rubbas allt och trasas sönder. men idag fick jag bekräftelse att just nu, förtillfället, är det lugnt och bra. jag hoppas det fortsätter på samma väg.

saker som är nytt just nu och som kanske är värda att nämna är att jag klarat av todo-listor nu en tid. jag har fullbokat i min agenda och inte avbokat något alls, snarare gjort mer än planerat. idag har jag redan hunnit jobba, ringt en massa samtal jag hade bestämt att jag skulle ringa idag, varit hos famo&fafa en stund och hälsat på, och nu kommer snart emma på besök. det var ages ago som jag träffade damen, men nu är hon hemma ifrån norr ett tag så dags att passa på. jag har dessutom, förra veckan, hunnit ta den där promenaden/fikan(fast som egentligen bara blev häng hemma hos herrn) som jag planerat in. det som någon av oss oftast brukar skjuta upp blev faktiskt av. trevligt. och ett kommande sidojobb är planerat. kul igen, fotojobb. wiwi. och mrogondagen bjuder på kräftkalas men utan kräftor tillsammans med syskonen berggren. eftersom att varken jag eller kajsa är något big fan av kräftor tar vi en potatis-kväll istället (på hennes begäran givetvis) med tema diva. vi får se vad jag lyckas rota fram för snygg blåsa. tråkigt nog är inte cecilia hemma och kan vara med, men vi ska göra det bästa av situationen. fredagen bjuder på lyx. det blir omvårdning utav mig själv på högsta nivå. aroma massage, ansiktsmassage och även hårbottenmassage. tusen tack för en födelsedagspresent jag ännu inte använt men nu alltså kommit till skott med. phew. well, det var en liten uppdatering om vad som just nu händer, för frankly speaking så har jag inte varit vidare bra på det den senaste tiden. det har varit annat som varit ivägen och tagit plats.

för att avsluta ett långt och egentligen ganska rakt inlägg (vilket är ovanligt för mig, jag tycker alltid att jag skriver mest obegripligt och kryptiskt) har jag två saker att säga. det första är en förhoppning, om en ljus fortsättning, både vädermässigt och rent bildligt sådär. för det andra vill jag säga att jag kommer klara detta. det är tufft men jag kan ju. och jag får hjälp på vägen. och det är bara ruskigt skönt att känna att jag inte är ensam.

promenera i solen doves.
ciao

Kommentarer
Postat av: betty

du. 13 augusti är evigheter sen. uppdatera mig. förresten firar jag nyår i svea. join me? hur när var och varför har jag ingen aning om. men det visar sig alltid. sen har jag vår-planerna spikade, karl-news att dela med mig av och övrig vardag att msn'a om. it's a date.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback