trött vs. lycklig

nu har jag precis kommit hem efter en lång dag i stockholm c där jag tillsammans med robert och lillasyster letat julklappar i det o-juliga vädret. ingen känsla. men inte så mycket stress och inte så fasligt långa köer så det var ganska mysigt from time to time. en heldel fikastopp, vilket var nödvändigt, men ändå är jag trött i armar, ben, fötter och huvud. så, det är alltså varför min titel idag blev trött.

anledningen till att den även heter lycklig var att igår efter jobbet, när jag snabblandade hemma innan det bar av till stockholm, kollade jag lite bloggar. bland annat tittade jag in på Eva Blixmans blogg (den kan man kika på
Här!), som är en utav mina favoritbloggar. supermysig och dessutom är hon grym på foto, vilket gör att jag finner hennes blogg extra intressant. för att inte tala om hennes söta hund. hur som helst, när jag tittade in på bloggen fick jag se världens roligaste och mest upplyftande grej. jag hade vunnit hennes julklappstävling! åh, vilken lycka. jag som aldrig vunnit något i hela mitt liv. förrutom då, för cirka sådär 10 år sen då jag vann på ett pepparkakslotteri. så det gjorde hela min dag igår. verkligen. tusen tack! bilden här nedan visar det fina halsbandet jag vann och hunden Rudolph agerar modell. (Evas foto)

image81
åh, nu ska jag vara extrafin på julafton!

kärlek,
lala

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback