stress stress stress

idag borde vara en fridens dag, bara få timmar jobb, slappisjobb dessutom. sen handla lite, och sen åka och kolla alla tjusiga människor som ska entra balen. efter det strosa hemåt och laga lite mat och mysa ner mig i soffan och se på underbara betty på tv. kanske packa i ordning det sista efter det också. sen sova skönt för att vakna till fågelsång och åka på en underbar semester i solen med darlin.

istället har dagen varit stressad. hela tiden varit speedad så hjärtat slår. det började med en morgon där jag fick slänga i mig frukost, flänga fram och tillbaks, hit och dit, för att finally komma till jobbet 4 minuter innan jag började. väl på jobbet var det väl kanske inte så stressat, men full fart. det var utedag med tusen aktiviteter och barn högt och lågt. framåt slutet, när jag hade gjort mina välförtjänta 4 timmar var jag ganska o-stressad. få barn kvar, och vi roade oss med att rita sommarteckningar på whiteboarden. just då kändes det riktigt bra. sen skulle jag ju lugnt strosa ner till bilen och köra iväg till affären för att inhandla det som saknades. då upptäckte jag att alla som idag har körkort och som körde bil i vår stad är fullkomligt galna och egentligen inte berättigade till körkort. alla körde som idioter utan att se sig för och de som inte körde gick istället rakt ut i vägen. suck. när jag väl anlände till prix, efter att ha hämtat upp en trogen lillasyster som orkade följa med, var det kaos i mitt huvud. min packlista var kluddig och jag visste inte vad jag behövde köpa inför resan. efter många om och men hade jag hittat allt jag skulle ha, och gick till kassan för att betala. givetvis hamnade vi i kassan där gubben innan oss hade glömt pengarna i bilen. förbannade krångel JÄMT! sen skulle cecilia köpa latte i servicedisken, då var det nån jäkla jordgubbstjej innan som stod i tusen år och krånglade innan c fick betala. suck och åter suck. inga platser på parkeringen när vi kom hem, så var tvungna att parkera i garaget. onödigt när vi egentligen ska iväg strax igen för att åka på balen.

anyway. nu har jag i allafall köpt allt, utom sprit till spritköket. det får bli ett mack-stopp imorgon istället. jag orkar inte nu. jag har fixat och donat och grejat och pysslat. är helt slut. men nu är det bara tre moment kvar idag. bal, laga mat och betty. packningen iofs, men det är ju inget som kommer vara stressigt när det är det enda som är kvar. bara jag inte glömmer något. sigh. jag är bra på att åka bort, men bara inte så bra på allt det där innan. min stresströskel är ganska låg har jag märkt. men även om dagen idag har haft sönder mig en smula, kommer dagen imorgon ändå börja med strålande solsken och fågelsång, och en lång biltur med min darling.

mycket sol och värme
ciao lovelings.

Kommentarer
Postat av: LOVISA.

du KOM till jobbet 4 minuter innan du började? då skulle jag vart överlycklig >< jag gick upp 7.40 idag, börjar 8.00..

Postat av: Mathilda

"även om dagen idag har haft sönder mig en smula". Det var fint beskrivet. :) Men nu är du ju och får vila upp dig på kusten i alla fall. Hoppas du har det bra. :)

2007-06-08 @ 13:26:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback