funderingar och fina ord

"Det finns ingen människa i världen som är mer värd än du,
men ingen är heller värd mindre"



Med dessa sanningens ord från Stellan Skarsgård i kvällens program Stina! startar jag också kvällens funderingar. Till att börja med blev jag alldeles taget av hans fina sätt att uttrycka sig. precis efter att han hade sagt sådär vände jag mig till mamma och sa att det här, det här ska jag skriva i min blogg sen när jag kommer ner. men grejen var den, att när programmet väl var slut kunde jag inte författa mig lika bra som han hade gjort, jag fick inte ihop orden precis som det skulle vara. förödelse. men efter att ha försökt ett antal gånger, och även mamma suttit och funderat kom jag på min dunderidé. som egentligen är svt:s dunderidé. alla program finns ju att se på från hemsidan! wehey. så jag gick in på svts hemsida och väntade tålmodigt på att programmet skulle läggas upp. och sen, sensensen. och nu. nu fanns det. och jag hittade den exakta frasen han sagt. och voila. där uppe, längt upp på dagens inlägg ligger den. yeye det var den triumfen.

NU till funderingarna. mina funderingar handlar idag om prioriteringar. vad som ska prioriteras i livet bland annat. idag prioriterade jag lat/mys/görainget före andra planer som jag eventuellt hade. det visade sig bli ett bra val. nästa prioritering är inte gjord än. men det handlar om sommaren. OM jag nu skulle få jobben jag vill, ska jag tacka ja till dom och strunta i all annan sommaraktivitet som jag tänkt? det vill säga strunta i festivaler, i någon resa, och sådär? att jobba hela sommaren låter ju kanske inge vidare. men faktum är att jag gillar att inte ligga-bort alla fina dagar. om jag ska jobba betyder det vara utomhus ruskigt mycket. samtidigt som jag tjänar och sparar pengar. för hösten bjuder förhoppningsvis på min efterlängtade resa, om pengarna finns till hands då. får se till att vinna lite. och kanske slösa mindre..


nu har jag lagt upp dagens händelser i bilder på min bilddagbok (där hittar man mig under indig0) och nu tänker jag fortsätta kvällen med att börja min nyinköpa bok, för jag tror att den är ruskigt bra.

ciao darlings


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback