weekday, longing for weekend

jag längtar rätt innerligt efter helg right about now. klockan är strax efter 00.00 och jag ska sova några timmar innan dubbeljobb imorgon. det känns verkligen som torsdag idag. hela dagen har känts som torsdag, och imorgon skulle alltså då vara den efterlängtade fredagen. but no. ännu en dag till att ta sig igenom. det har luktat brandrök hela eftermiddagen och kvällen utanför mitt hus, och jag vet inte om jag ska sova riktigt än, det är aningen oroande att inte veta varifrån det kommer. anyway, anledningen till längtan efter helg är att jag har saker att göra varje dag. fullspäckat schedule så att säga. och just denna helg är det något som jag vill. har slappat bort hela denna veckan, så varför inte göra något hela helgen? fredagen starts with jobb till ungefär mitt på dagen. efter det är min todo nummer ett, träffa robi. nästa todo följer inte förrän lördag 11.00, då är det vernissage på karlskoga konsthall för vårsalongen. lillasyster är med och ställer ut glaskonst så det blir läckert att gå på. sista todoen är på söndagen. förmodligen tar det upp hela min söndag. starts with en bilfärd, lunch och sen konsert som min moster ska vara med i. långt ska vi fara. hoppas det varken är spöregn eller gassande sol. bil är skönast att åka när det är friskt, men inte halt, när det är lite molnigt men inte mörkt. och jag måste välja ut några bra bilskivor. jag vet redan en.

dagen idag har beståt av ett samtal från vik, som sa att jag skulle till en ny skola jag inte jobbat på förut. alltid lite pirrigt med nya skolor, nya rutiner, nya barn och personal. varje gång känns som ens första skoldag och man inte känner något. som ny i klassen ungefär. fast jag tror att man lär sig förbannat mycket på att försöka ha decent samtal med personer man inte känner, utan att det ska bli pinsamtystnad, kanske bara vanlig tystnad. hur som helst, det gick vägen, kändes skönt att få klämma några timmar idag, för tidigare i veckan har jag varit utan. jag har blivit ett tvspelsfreak som ligger och förbannar mig över att jag inte får magus sisters så jag kan ta mig fram lite lättare och göra uppdrag som jag vill. nej, ändring på detta var det tvunget att bli idag. så istället spenderade jag några timmar i solen ihop med kids som ville få fart på gungan och några som lärde sig gå balansgång på räcket.

dagens avslut fick bli ett fint avsnitt greys, mycket dramadrama som vanligt, det hade jag räknat med. och efter det kollat någon svensk film på ettan. den kanalen jag ser på minst, förrutom ctv. men jag har även hunnit vara lite kreativ för dagen. jojominnsan. det har jag. jag har pysslat. hemligpysslat. och mer om det kommer när det blir aktuellt.

helgen är helt klart att längta efter.
för this feeling i have känns pretty damn good.

ciao lovelings


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback