ett inte lika självklart dilemma

idag fick jag en jobbförfrågan om sommaren. det gäller 6 veckors vik. åt en som ska på långsemester. jag vet inte om jag ska tacka ja eller ej. om det hade varit som det jobb jag just nu har hade det mer varit lite självklart, men nu är inte fallet så. ett annorlunda och mycket mer krävande jobb. och jag vet inte om jag klarar av det, rent fysiskt. kanske har jag orken, men osäkerheten gör att jag nog tackar nej. dels för att det kan vara för tungt för mig att klara av, och dels för att jag vill ha lite semester några av just de veckorna som detta vik. gällde. skit. för pengar är ju alltid pengar menar jag. och det behöver jag ju samla till kommande planer. skit. hur som helst. snart blir det några lediga dagar och en weekend som ännu är oplanerad. det kanske räcker som semester? så jobbar jag ihjäl mig på de veckor som erbjuds i sommar istället. får se. idag är en sån dag jag behöver tyst och lugnt omkring mig. riktigt lugnt. helt inte ens gå ut ifrån mitt rum alls. jag är människoskygg efter så mycket umgänge och härj hela dagen. dont get me wrong. i just luuuv my job. men tystnaden efter en skrikig dag är guld värd.

over n out lovelings.

Kommentarer
Postat av: LOVISA.

gillar nya designen.
vad är det för jobb?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback