1,2,4 & 58 - its all the same

jag kan inte riktigt förstå, eller snarare är det kanske alla andra som har missförstått, men är det inte så att blogg ska vara likt en dagbok? något att skriva av sig på? om man ser på beskrivningen på förstasidan står det i punkform

"Med en egen blogg kan du:

- uttrycka dina synpunkter och åsikter

- kommentera inlägg och händelser

- utbyta kunskap och erfarenheter

- skapa kontakter och bygga nätverk"

det känns som att det ska vara något lite personligt, eller något man intresserar sig av. jag blir bara fruktansvärt fundersam och aningen rädd över majoritetens intressen. det gäller att blogga om senaste sminket och vilka kläder paris och nicloe har på sig. förmodligen är texten tagen från samma stället som bilden dessutom, det vill säga inte personligt för fem öre. jag blir riktigt scared alltså. är ytligheten så utbredd? är det skvaller och fashion som står högst på allas intresselista? vad hände med viktiga saker? rädda världens och liknande? scared. är det möjligtvis så (och kanske förhoppningsvis) att alla människor ser detta som någon tävling? den som bloggar mest och har flest läsare är bäst? jag vägrar att tro att någon kan skriva en bra blogg som skriver 25 gånger om dagen om vilkan kläder dom har idag (okej, i admit, det har säkert hänt att jag gjort någon ENSTAKA gång, men inte varenda-jävla-dag, jag har viktigare för mig än att posera i spegeln med "dagens outfit" all the time, faktiskt, i do). damn, det kvittar vilken blogg man går in på står det alltid som fet rubrik FASHION, sen står det någon gråklädd väldigt vanlig tjej framför spegeln med sin 5mp kamera och tar femton likadana bilder i veckan. är detta fashion undrar jag? är det så mycket fashion att gå klädd som alla andra att man väljer att ha det som headline för att få många läsare? damn.. jag undrar jag.


Kommentarer
Postat av: betty

vad hade ebba von sydow sagt om det...? däremot har jag hittat en ny favoritblogg som får mig att läsa och le, ibland tillochmed skratta hejdlöst rakt ut. Folk på jobbet tittar konstigt på mig.

Postat av: betty otra vez

förresten. glömde länken. http://bloggfrossa.blogspot.com/

2007-11-19 @ 21:22:52
URL: http://imea.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback