41 days to go

image72

inget jobb idag. det resulterade i att jag kunde vara lite aktiv på hemmafronten. till att börja med gjorde jag alla vanliga saker man gör på morgonen. det vill säga en sväng förbi dusch och spegel och även en frukost framför datorn. efter det var det time att get dressed för att ta en promenad i snövädret. målet var hem till mor för att hämta bilen och slå in paket. som jag nämnt tidigare tycker jag om att vara ute i god tid. i år är det nästan överdrivet god tid, men wth. skönt att ha det klart. dessutom gillar jag jul. kan jag dra ut på det så mycket som möjligt, är jag glad. jag har nu inte mindre än 6 stycken färdiga paket som ligger i en papppåse hos mor. det blir att pricka av på listan.

kvar att göra idag är att tanka bilen för att sen åka den slingriga vägen som leder till nora och alltså även bobby. ska bli skönt att komma dit, även om det var nyss jag kom hem. jag trivs där. med honom. helst skulle jag vilja ta mitt pick och pack och flytta in till stan med honom precis just nu. vilken mysig start, att under höst-vinter spendera tiden inomhus och göra fint i en alldeles ny och egen lägenhet. i fina örebro. men för att se till verkligheten får jag vänta ett tag till. det måste sparas pengar. sen ska vi iväg. tripen är så viktig för mig, så det går inte att strunta i eller skjuta upp. den måste göras först. som tur är är vi överrens på den punkten. först resa, sen fixa. vi kan vi.

nu ska jag ner och äta lite snabbmat i form av hederliga gamla makaroner och köttbullar, efter det bär det av mot skogar och halkiga vägar. wish me luck.

ciao darlings
/lalu

Kommentarer
Postat av: Lovisa

quornbullar väl? eller har du skippat?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback