redhead

nu har jag kommit fram till det. rött. rött hår är ju det jag faktiskt vill ha. sådär rött, snudd på orange, fast ändå mörkt. men inte brunt med glans av röd. det har jag nu. och det känns inge vidare. man blir fisblek och det är inte alls vad man hud behöver frambringa just nu i höstkylan. jag behöver ha ljusare hår, så ser inte huden fullt så blek ut. ett trick för att lura ögat måhända, men det har funkat förut. hoppas det funkar igen. får se om håret är med på att bli färgat fler gånger bara. men det ska nog gå. jag får fjäska och använda inpackningar och dyra produkter som jag vet att det gillar. (ja, jag är medveten om att det är ett hår, inget djur, men jag mest resonerar med mig själv om hurvida jag ska sköta detta bra och ha ett rött hår som är fint, eller bli lat efter ett tag och få slitet och fult vilket gjorde att jag förragången tröttnade och färgade till mörkt igen.. phew, världens längsta mening. den representerar nog ungefär hur jag pratar förresten, utan pauser. speciellt när jag är engagerad att berätta något. damn. jag måste ha sagt över en miljon ord. säkert nära en miljard. hur som helst..) hur som helst, rött är det nya svart (eller i mitt fall brunt) jag siktar in mig på förändring under julen där. jullovet är en perfekt tid att börja mixtra med håret utan att behöva ta risken att komma till jobbet med fuckedup frilla en dag bara för färgningen gick skit. nej, ett par dagar ledigt på rad behöver jag för att vara säker på att jag hinner färga, och sen färga bort om det blev kasst. så får det bli. 22 december, here i go.

ciao
love lalu

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback