trötthet

nu när klockan börjar närma sig imorgon, börjar även min pigghet dala. jag som tänkte sitta uppe ett tag ikväll ska stänga av redan nu, innan klockan slagit tolv. fast faktiskt, ska det bli ganska skönt. för imorgon är det upp relativt tidigt även om inget jobb kallar. jag ska upp. äta frukost och vakna till, gå en promenad hem till mor och låna hennes bil, sen hem igen en stund. för att klockan 12 vara placerad utanför skolan och hämta upp syster som planerat. sen hem åter igen och käka lite snabb lunch för att slutligen dra iväg på det vi bestämt oss för. en heldag med julklappsshopping i örebro. så någon gång under dessa tre timmar jag beräknar att ha på morgonkvisten ska jag hinna käka, käka igen, ta en promenad, fixa en någorlunda outfit för dagen och även få fason på håret så det ser shoppingvänligt ut. jojo, det ska jag. dessutom ska jag skriva en såndär bra lista - en sån som är bra för mig, och alla som är likadana som mig, känner sig själva bra, vet att minnet ibland sviker - där jag i punktform skriver upp saker jag ska försöka hitta och kolla på. det är min fredagsmorgon. några punkter på lagom lång tid. det gillar vi, då hinner den där nöjdhetskänslan som jag talat om tidigare få sin dagliga ranson även imorgon.

förhoppningsvis är vädret fint. butikerna lagom proppfyllda med människor. och humöret på topp. man vet ju aldrig, det skulle ju kunna regna. hur som helst. en dag ihop med sis och lite alonetime. kanske tar vi en mysig och välbehövlig (säkert och förtjänt och för att fira inköpen som blev lyckade) fika på baravara efter några timmar. och kanske får vi trevligt sällskap där. vi får se.

sen när vi är hemkomna, klappar undangömda eller om ambitionerna finns - inslagna, ska jag tala med den där killen jag gillar och se om det blir en sleepover framåt fredagsnatten. det är inte fyskam inte. kanske blir det lite popcorn och en bra film, för att avsluta den bra dagen. i really hope so.

kärlek

lala


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback