tunna väggar

just nu har jag bäddat ner mig. ena ögat vilar på tvn som visar något egentligen helt ointressant, då inte hela min uppmärksamhet fångas utav den. det andra ögat vilar på skärmen och jag försöker faktiskt göra lite nyttiga saker just ikväll. beställa lite saker hit och dit, och skicka viktiga mail till viktiga personer. lagom bra saker att göra när klockan börjar bli kväll och natt. men även om jag in i det längsta försökt att koncentrera mig finns det något som stör konstant. det är nämligen på det viset att jag har tunna väggar i kombination med högljuda grannar. och inte vilka grannar som helst. grannar som ständigt - kväll efter kväll, och i timtals - ägnar sig åt diverse kroppsaktiviteter. jag hör den där raspiga rök/whiskeydamrösten som bara låter och låter, och då och då ett avslutande ljud från hans sida. sen är det oftast tyst någon halvtimme eller så. och sen börjar det om igen. en gång tänkte jag göra ett experiment. jag tog tid från det att jag först hörde, vid runt 22.15, och när klockan var 02.00 ungefär så var det still going strong på andra sidan väggen. tilläggas bör att grannarna börjar närma sig dinosaurieåldern. nja, kanske den största överdriften. men åtminstone 60. men inget hindrar åldern. varken klädseln som lika gärna kan - och också helst bör - ses på yngre människor, eller beteendet är speciellt likt 60. men jag hoppas och tror att det är en kris som paret går igenom och snart, väldigt snart kommer vara förbi. då kanske de där genomskinliga magtröjorna och party all night tar slut. och en hedelig granne som jag får lite sömn i kroppen innan morgondagens jobb.

ciao darlings
luv lalu

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback