teatime

nu när hösten äntligen är här vaknar en speciell gen i mig. den genen som legat som undangömd sedan vintern började gå över till vår, men som nu alltså är påväg att väckas till liv igen. jag talar givetvis om min berömda te-genen. gah, jag bara längtar efter första koppen te på morgonen på jobbet, vilken smak ska bli dagens första? sen eftermiddagskoppen är fin, och kanske om jag har tur hinner jag med en därimellan. gah, i luv. men den bästa är ändå kvällskoppen, eller kanske kopparna. det är nog snarare så att vanan är att dricka flera koppar på kvällen. just kvällskoppen är så mysig för att den värmen inifrån och ut, men kanske mest av allt för att den ger en orsak till att sitta och umgås med diverse familjemedlemmar eller andra närakära. jag är en sucker för löste, även om jag slöat till mig på jobbet och bara dricker olika fruktpåsteer. ändring på det. och nu ska vi faktiskt införskaffa en vattenkokare även på min nuvarande avdelning. är det inte för underbart så säg? ett högt glas indian spice, en kopp med vanilj och en skvätt mjölk, päron med lite honung som extra eller varför inte ett av mina personal favourites kärlekste, eller hjärtte som jag egentligen kallar det. smaken är söt, men själva teet i sig, i sin form är sötate. jättemysig present att ge bort, ett svart te, fullt med små rosa hjärtan. gah, i luv kitsch. well, av allt detta teprat tror jag bestämt att det är dags för mig att gå ner, öppna skafferiet, noggrant välja taste, värma vatten, för att slutligen avnjuta den berömda (och inte ett dugg överskattade) kvällskoppen.

kvällens smak: champagne/grädd-te

nite lovelings.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback