höstdesign

eftersom att hösten börjat närma sig med stora kliv, och det inte bara känns i luften utan också i kroppen, tänkte jag att även bloggen skulle få lite nytt utseende med höst-touch. orange, gul och brun är väl de färger som i grunden representerar hösten. varma starka färger som lyser upp varenda träd innan löven börjar falla. så lite åt det orange-gula hållet ville jag allt ha. men för att inte släppa sommaren helt och hållet än får mitt gula motiv föreställa fjärilar. för fjärilarna försvinner på hösten, sommarens färgglada djur byts ut emot naturens färgglada löv. sen hittade jag är lagom snyggt teckensnitt denna gång. jag försöker att variera mig så ofta jag får lust, och då ändra det som syns mest. fast jag är en liten sucker för det där med grått, och vet inte riktigt om jag är redo att ta bort mina härliga gråa fält som finns lite här och var. vad skulle man byta till? vitt gör hela sidan alldeles för vit, svart sticker ut och gör att allt annat försvinner bort. men kanske brun? för att göra höst-färgskalan komplett? jag ska testa, men det blir en annan gång. för liksom sommaren som suger ur de sista strålarna från solen nu, tänker jag behålla mitt gråa, om så bara en liten, stund till.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback