what a woman

oprah winfrey är en kvinna som då och då förgyller mina lediga förmiddagar. idag är temat "cheers to you!" där hon valt att hylla vissa människor för saker de klarat av, saker då gjort för andra eller för sig sjävla. en kvinna som utbildat sig till läkare efter så många år fick alla sina studieskulder avbetalade av ett företag genom oprah. bland annat. det är så sjukt att det fungerar på det viset, hon är en otroligt stark länk som fixar ihop välgörenhet till de som förtjänar det och behöver det. otrolig kvinna, även om sverige inte ser hennes storhet, är hon ev av världens mest framgångsrika människor, eller kanske populära? jag vet inte riktigt vilket ord jag ska välja. men det jag ville komma fram till är att det är härligt att fördriva mina förmiddagar med just en sådan kvinna. ibland blir jag tårögd och ibland bara glad i hjärtat, en bra start på dagen alltså. snart ska jag iväg och hjälpa världen på mitt sätt. iväg till jobbet it is.


love

lala


Kommentarer
Postat av: Anna

Såg också det avsnittet, helt underbart! Har just nu ett mindre Greys-maraton medan den minsta sover och de stora leker...mmmm! Kram!

2007-09-15 @ 08:37:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback