thursday

idag har var varit duktig, eller åtminstone trodde jag att jag skulle vara det. väcktes runt 7 av en lillasyster som ville ha skjuts till buss-stationen (hur vill allmänheten att det ska stavas? två s, då blir det väl bus bara? eller gah. det är ett krångelord, jag försöker rädda situationen med ett bindesstreck). efter det tänkte jag att kan skulle dra igång och fixa med dagens göromål. tyvärr blev fallet inte såndat då jag slocknade i soffan direkt när jag kom hem igen. väcktes av pappa runt 11 och vi åkte ut och käkade lunch ihop. från början var det tänkt att bli mosbricka, då han verkligen veeerkligen ville det. men sibylla var inte alls min kopp te idag. så vi for till katrinedalskrogen istället. mysigt. och på vägen dit blev jag helt varm i hjärtat. vi stannade vi ett övergångsställe och så ser jag en hel rad med skitungar på cykel som precis stannat vid rödljuset. och det var mina gamla underbara barn från skolan. de som blivit så stora att de går i femman nu. åååh. alla vinkade och ropade och jag blev så glad. underbara underbara glädjespridande fina barn. kärlek kärlek.

efter all mat och sådär har vi precis landat hemma. pappa ligger på soffan och slappar och jag funderar på vad jag ska göra idag. kanske ta en sväng upp till farmor och farfar med lite gamla jackor och sånt vi har rensat ur som vi inte vill ha. farmor skänker till ryssland (tror jag det är?) så det är ju bra att det kommer till användning för andra. dessutom har jag inte varit där sedan jag kom från norge, så det är på tiden. verkligen.

funderar även på att höra av mig till någon av alla de söta vännerna jag har, som alla helt plötsligt ville umgås igår. ååh, jag avskyr att vara upptagen när någon hör av sig om man ska hitta på något. idag hade helt klart varit en bättre dag. idag är ju jag inte upptagen alls under hela dagen. hah, det går i vågor. jämt.

fick reda på en obehaglig grej idag också. men det behåller jag för mig själv. usch. sorgligt och läskigt på samma gång.

nu ska jag nog ut i solen och promenera, kanske att jag tar en fotorunda också. eller en promenad upp till skolan och hälsar på. nu när jag har så mycket kärlek med mig att sprida (: jaja, får se vad dagen ger. helt klart ska jag bort från datorn en stund i allafall. promenadschemat (har gjort ett nytt nu som sträcker sig fram tills årsskiftet) ser lite tomt ut med bara två kryss än så länge. får se till att bättra på det. promenad. nu. wiwi.

kärlek
lala

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback