workwork

yes! första jobbdagen avklarad. det var helt okej, dock hade det kunnat vara närmare, fick trikka jättelångt och sen promenera ut i ödemarken, nästan, hah. hur som helst. det var på en småminibarnsavdelning så hur kul som helst att försöka förstå vad de sa då nästan ingen av dem kunde tala rent och jag inte är så haj på norskan. blev mycket peka och påhittade norska ord för min del. men hur som helst klarade jag det ganska bra. behövde inte byta några blöjor, men kommer nog inte komma undan det speciellt länge till. fick läsa norska mamma mu och alfons åberg. lite barbapapa också. alldeles utmärkt. läste ganska bra och fattade nästan vad det stod överallt haha.

jaja, första dagen avklarad nu alltså. och imorgon är det serveringskurs. för helst av allt vill jag fasen inte på barnehagejobb. jag vill hellre ha något o-smutsigt. typ på kinon eller i någon butik. kan till och med tänka mig 7eleven och sånt. restauranger också. måste testa. söka fler. jojo. och ja. men idag ska jag bara slappa. är trött i hela kroppen. enda jag ska göra är att gå till affären och köpa mjölk, sen är jag all done. kanske även gå ner och köpa trikkkort, det behöver jag ha. sen kanske beställa tågbiljett också. verkligen inte bestämt mig än om jag ska åka på julgodisbak i helgen eller ej, vill verkligen, men vet inte om jag får. annars nada. imorgon ska jag ringa han på saneringsfirman också. om jag inte får jobb hela dagen. då kan jag ju inte. jaja. hur som helst. bra dag. jag är trött.


kärlek

lala


Kommentarer
Postat av: Denis

Norge... :/

Postat av: Mamma Anna

kul att du har mycket på gång!

kram Mami som äntligen fått en uppkoppling som funkar på kvällen!!!

2008-12-02 @ 22:43:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback