att göra en ledig fredag 2

idag vaknade jag runt 9. hade ställt klockan på halv, men har av dålig vana börjat ställa om klockan när jag är halvvaken. hur som helst räddades jag av ett morgonsms och gick ändå upp runt 9 alltså. nu 40 minuter senare har jag hunnit följande saker; varit på toa, pratat med en norrlänning ett par minuter och senare lämnat över till mamma, pratat med mamma en stund, kokat te men inte hunnit dricka än, vägt mig och smsat lite. suck. tiden rinner iväg och jag är fortfarande morgonslö. men snart så, så fort jag hällt i mig mitt te ska jag dra igång. jag ska städa och jag ska packa. packningen idag blir en sån där överdriven med luftmadrass och hela grejen. det är nämligen kusindate ikväll i karlstad. ska bli så himal mysigt, se den nya lägenheten och ha en härlig kväll ihop med tilla, maja och lillan. jag längtar. men tills denna härliga dag blommar ut ska jag först alltså vakna till och sen städa. suck. den jobbiga biten. men sålänge jag sitter här blir inga barn gjorda, så att säga. dags att rycka tag i dagen. sen ska jag belöna mig med ett smallville. det ska jag minnsan.

kärlek,
lala

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback