eiendom til leie

nu har jag under en tid idag letat lägenheter i norge. det är skönt att det börjar kännas påriktigt. att det inte är en såndär åh, om några månader, utan nu känns det som att nu, nu händer det. snart har vi fixat lägenhet. sen är det bara att vänta på att bobby ska sluta jobbet. sen drar vi. mitt är lite enklare. säga till, sen är det bye på dagen. skönt. fast jag kan inte säga annat än att det är med sorg i hjärtat som jag faktiskt slutar. visst, lönen är så olika varje månad så det är svårt att veta alls vad det blir. dessutom brukar den ha en tendens att vara kass. men själva jobbet, det är det som är grejen. jag är så uppskattad och jag tycker verkligen om att vara där. jag går dit och gör mitt bästa vareviga dag och jag kan namnet på varenda unge på skolan. jag känner de allra flesta och personalen är bara underbar. det finns inte en enda jag inte gillar. hur stor är den chansen? dessutom är det så lätt att påverka. lägga in små moralkakor hela tiden i hopp om att något fastnar och gör dem till bra ungar i framtiden. en lite självförtroendeboost här och var gör susen. att se någon riktigt nöjd och glad med sig själv. gör mig nöjd och glad som hjälpte till med just den känslan. huah, nu svamlar jag massor. det jag ville komma till var att jag tror att hur redo jag än är att ta nästa steg och riktning i livet. vad det än gäller. så är det med blandade känslor. att flytta och byta land. även om det är grannlandet så är det stort. att inte ha några människor man känner runt om sig. börja om på nytt. ett nytt jobb med nya rutiner och nya människor även där. nytt språk. och saknaden. jag kommer sakna mitt jobb, min familj, mina vänner. men tur är att jag inte åker själv. jag åker med robert. det känns tryggt, stabilt. för vi är bra på att klara oss. så detta kommer gå just fine. men innan steget tag måste vi alltså hitta en lägenhet. vi har inga krav alls. bara att hyran ligger under 6000. det är ett generöst och rimligt krav. för inget mer ställs. faktiskt. fula tapeter räknar vi med. det skulle inte skada med kabeltv och bredbåndstillknytning. men vi får se. hur som helst. leta vidare nu alltså. det är kvällens göromål.


kärlek,

lala


Kommentarer
Postat av: joel

oj!? när jag sa inlägg så menade jag inte roman, det där var ju längre än brott och straff :)

Postat av: rob

bredbåndstillknytning är så snyggt.

2008-01-29 @ 03:14:16
Postat av: joel

nej, sant sant, svårtillfredställd ska man vara... men men, hur e det annars?

2008-01-29 @ 10:58:36
URL: http://joelsunderbara.blogg.se
Postat av: t0tta

Hehehe sant.. Men själva orden... "Oköttiga KÖTTbullar" *skratt*..

Hmm.. Hahaha... Har du glömt fylla på versaler i din dator?

2008-01-29 @ 11:18:39
URL: http://t0tta.blogg.se
Postat av: Jennifer.

jag älskar ditt sätt att avsluta alla inlägg på. (:

"kärlek,
lala"

2008-01-29 @ 17:20:15
URL: http://j3mpas.blogg.se
Postat av: LOVISA.

ni kommer få det awsome. jag känner det på mig, det är min kvinnliga intution tror jag.

2008-01-29 @ 23:10:56
URL: http://walkmyshoes.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback