klar - färdig - done och slutligen belöning

nu har jag äntligen fixat allt. det tog längre tid än jag trodde, men riktigt skönt att ha det gjort. kvar att göra på den här fronten nu är alltså att göra en säkerhetsupdate av bilderna på skiva. det är det som saknas. sen är jag klar för denna gång. det tar alltid så här lång tid eftersom jag aldrig lär mig att uppdatera tillräckligt ofta. jag får minnen från sist och skjuter upp att göra det, vilket resulterar i att det - just det - tar lika lång tid nästa gång jag gör det. onda cirkel. det är ett måste att ta mig ur. hur som helst, nu ska jag försöka sortera lite på datorn. det var också ages ago. slänga sånt jag inte behöver, sortera det jag ska ha kvar. jag gör det ständigt i mitt hem, det är även dags att göra det i min dator. hum.

fast först kanske läsa lite mer. som en belöning. boken har mig fast och jag har inte ens hunnit med lunch idag. jag som brukar vara riktigt hungrig när jag bara går hemma en hel dag. men icke. bokens värld kanske är min hjälp i min trävan efter att bara äta mat och inte småäta? haha. vi får se. snart är det dags att byta författare. just nu håller jag på med Alexander McCall Smith's bok
Vackra flickors lott som är den tredje som handlar om Precious Ramotswe. Första boken heter Damernas Detektivbyrå, det namnet känner man igen desto mer. jag fick tipset för längesen av min moster att läsa de här böckerna, och tur är väl det. för det är fullkomligt underbara. jag blir både lycklig och lugn när jag läser om allt som händer i afrikas hjärta botswana. och eftersom jag lätt stressar upp mig för inget är det här den ultimata avkopplingen en tisdags eftermiddag.

kärlek,
lala

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback