lördag egentligen

den där bion var inte lika lockande efter jag insett att jag faktiskt måste hålla mig pigg under hela föreställningen. och då jag missade den som började 18 skulle det betyda att jag från kl 21 skulle vara tvungen att vara vaken i 2,5 timme. om filmen är bra finns det ju absolut ingen anledningen till att det skulle vara svårt. men om filmen å andra sidan är dålig kan detta bli en ordentlig prövning från min sida. efter att ha slöat mig igenom dagen hittills - både sovslöat, tvslöat och dataslöat till och med ätslöat - tog jag till slut tag i affären. dit gick jag. köpte det jag skulle. sen en timmes promenad i kylan och blåsten. det fick upp energin lite. så när jag trillade in i familjen taylors hem igen hade jag rosenröda kinder och var ganska pigg. men efter att ha slagit mig ner i den goa sängen med min provisoriska kuddsoffa - som jag allt som oftast skapar - har jag blivit en slökorv igen. sorgligt men sant. snart ska vi tillsammans käka mat. slömat. pizza. rätt och slätt, det är en slödag. så varför bryta mönstret och vara o-slö för en stund? jag vet inte, det låter ologiskt och allt för jobbigt för min slöhet idag. det blir istället mjukisbyxor, chokladbollsbakning, film, kramas och vara kärleksfulla. lagom slöa sysselsättningar för den här lördagen. som nog egentligen heter sardagen.


kärlek,

lala


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback