nya vanor

jag har börjat med lite nya vanor nu igen. eller börjat om snarare. efter att julen gjort sitt har jag hoppat på den gamla vevan igen och försöker nu följa det så gott det går. hittills ganska lyckat och jag känner mig peppad hela tiden. ett nytt tillägg känns dessutom som pricken över i:et, grädden på moset och så vidare. min nya regel är ett förbud. eller ett löfte. beror på hur man ser på det. inga nya kläder förrän målet är nått. dessutom har jag delat upp målet. anledningen till det är att det känns mer möjligt då. istället för att bestiga ett berg bestiger jag en kulle. kullen kommer sedan successivt bli berget, men när det är bergstoppen jag står på kommer det ändå kännas som att jag gick uppför en lite längre kulle. alldeles underbart. vilken smart dam jag har kommit att bli. nu är det slut på metaforer för idag också. kanske får lära mig att skriva vad det faktiskt handlar om. men det känns så utlämnat. det räcker att de som faktisk vet vad jag talar om vet vad jag talar om. dagens bestämmelse.

kärlek,
lala

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback