onsdag - regn och massa freetime

bokstavligt talat uppe med tuppen. jag gick idag - självmant - upp klockan sju. utan att någon klocka ringde och väckte mig, och utan att jag har jobb idag. sigh. jag vet inte, var bara ruskigt pigg på den tiden av dygnet idag tydligen. men nu, efter att ha gjrot mig iordning, ätit en god frukost och kollat alla bloggar och bilddagböcker jag brukar vilja ha extra koll på, känner jag mig trött idag. eller, jag har en huvudvärk som inte vill släppa. som de senaste dagarna suttit i på morgonen. riktigt jobbigt då jag inte verkar kunna göra något åt det. har druckit massa vatten, och sovit länge, så det hänger inte på varken uttorkning eller sömnbrist. kanske helt enkelt är vädret det beror på idag. jag brukar kunna styras av vilket väder det är. och eftersom att det regnar idag kan jag gissa på att det var därför jag sov oroligt inatt.

så, dagen idag alltså. den ser ut ungefär så gårdagen. jag har en massa småsaker att pyssla med. ska lägga in lite bilder strax. sen tänkte jag lägga mig och läsa en stund. för att senare cykla till mamma för att lämna tillbaka hennes cykel jag lånat sedan i somras eller något? börjar bli dags att hon får tillbaka den nu, cykelsäsong eller ej. sen tar jag en promenad därifrån och hem. kanske en bit längre. ja, det blir kanon. sen då, mja, jag har endel andra småsaker att göra. städa lite, börja med en sida jag ska göra, kanske laga mig en trevlig lunch. vi får se vad jag lyckas åstadkomma.

kärlek,
lala

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback