steve erwin, australien och lärande

efter en god och lagom nyttig måltid (det var faktiskt rukolasallad på min) är det så dags för lite lärande. dagens inlärning handlar om afrikas djurliv presenterat av steve erwin. han är en sån spännande imponerande människa, eller ja, han var. dessutom har han den goa australiensiska dialekten och är positiv och glad under tiden han berättar om alla djur. en alldeles lagom lördagsunderhållning. alldeles nyss blev en geopard arg på honom, morrade, han försökte visa sig så stor han bara kunde, och djuret backade. shit. tänk om den inte hade gjort det? förvisso är han sjukligt kunnig och det är anledningen till att han kan göra så. men hans efterreaktion var inte mer än "wow, vilken tur att den inte attackerade mig, den är sex gånger så stark och snabb som mig". haha, vilken kille. det skulle vara kul att ha någon film av honom, från olika världsdelar och deras djurliv. för det är ju aldrig dåligt att lära sig mer om allt man bara kan. just nu har jag inlärningstorka. inte som i att jag inte kan lära mig något just nu, utan snarare på att det var så längesen jag lärde mig nya nyttiga saker så just nu behöver jag det. på alla sätt och vis. kanske borde jag ta en kurs, men i vad? och kanske borde jag plugga, men jag vill ju resa. jag behöver kanske inte lära mig rent kunskapsmässiga saker, hjärnan kanske blir lika nöjd genom att uppleva saker? och det ska jag göra till hösten, förhoppningsvis förr, men for sure till hösten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback