det blev en hel bok idag.

åh, imorgon ska vi på date med teamet! kommer bli skitnice, ska först till the old sportsman som är en källarpub, och sen vidare på kino, bio, där vi ska se nya narniafilmen. dessvärre har jag ju inte sett den första, men ska försöak klämma den efter jobbet imon. så jag vet lite story bakom tvåan, om de nu hänger ihop. de är kanske lite fristående. men ändå kul att ha sett den första, hur som helst. vi, teamet alltså, känns skitbra. har fått ny teamledare som sagt, och han är helbra, även omgamla också var det. de är bra på olika vis, helt klart. men nu ska vi bli personliga alltså. det blir nog kanon.

gårdagen blev ganska kort för min del. först blev jobbdagen kort, eller den kändes så, vi jobbade, lagade mat, jobbade, ställde undan mat, jobbade, åkte och kollade på nya lagret, och sen jobbade vi lite mer. nya lagret vi ska flytta till verkar bra. spännande med nytt och stort. och RENT. vårat nu är så otroligt smutsigt, hah. förresten det där med maten, kanske inte nämnt det, men jag har fått ansvar för vår kantina(matsal/matrum/kaffeteria whatever..) nu i två veckor då ordinarie har ferie. det är himla kul faktiskt. känner mig lite som en virrig höna då och då, nä jag ska komma ihåg att beställa mat, plocka in beställmat, beställa vattenflaskor till alla, duka fram och bort lunchen. och tömma soptunnor och göra kaffe stup i kvarten. men fatkiskt så börjar det komma in i mina vanor nu. och det är skönt med omväxling, helt klart. så grattis mig, för en massa ansvar som är helt okej (: hur som helst, om att dagen var kort ja, direkt när jag kom hem tog jag en dusch, sen lagade jag lite krubb och vi åt. det skulle ha blivit pannkakstårta, men fick bli bara vanliga pannkakor med glass och färska jordgubbar istället .tårtan kändes lite overkill, även om det hade varit fräsigt. det var längesen jag åt sån tårta. hsh, efter maten somnade jag nästan direkt, och sov i 3-4 timmar. vaknade till runt 10 och då såg robert och jag ett avsnitt oc, det var ett fint ett, och sen somnade jag igen. jag var verkligen utmattad. men idag är jag på topp! älskar när man fått tillräckligt med sömn. helt underbart.

idag var vi lata bägge två, ingen orkade diska respektive laga mat, så vi struntar i disken tills imorgon och så köpte vi varsin egengjord sallad från eurospar, lika god som vanligt. helt perfekt som kvällsmat. jag brukar vanligtvis käka upp halva (dom är enorma!) men idag var jag nog riktigt hungrig, för jag smällde i mig hela. tur att det är sallad i allafall (: inte helt onyttigt i allafall.

kvällen ska nog spenderas antingen framför narnia, satc, oc eller inte alls framför tvn utan nere vid haven på piren ihop med lite folks från jobbet. kanske ta en öl och prata hela kvällen. tror det blir riktigt bra, om de nu bestämmer sig för att dra dit. vore kul hur som helst. promenaden får jag dessutom gratis då, en dit och en hem. tar ca 40min per sträcka. det blir alldeles lagom!

kärlek
lala

Kommentarer
Postat av: Mamma Anna

Åh, jag hoppas det blev piren. Jag ska åka till Åsa i morgon och vi ska gå på Arvikafestivalen. Äta Langos, lyssna på Robyn, kolla på alla söta festivalare och framför allt umgås. Det ska bli så himlans roligt. Sen ska jag fortsätta att packa :)

Älskar dig, ha det bäst!!!! ses förhoppningsvis nästa helg.

Mami

2008-07-02 @ 22:58:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback