sjukskrivning + semester

jaha. allt som allt kommer jag vara borta från jobbet i ungefär 3 veckor nu då. var till läkaren igår. vilket resulterade i sjukskrivning resten utav veckan. har antingen en kraftigt stukad eller en bruten lilltå. de gör inget åt det mer än att tejpa ihop tårna för stabilitet och sen ska jag bara ta det lugnt. det vill säga inte kuta omkring på ett stressigt jobb. hum. jag som nyss varit sjuk länge. jag är trött på att ligga hemma. och nu kan jag inte ens promenera för att fördriva min tid. gah. jag blir ganska galen. men men. ska väl föröska käka lite frukost nu. och sen se på lite film tror jag. men vädret är ju så fint. ååååh. sola kanske? ja. ligga och gassa ute i solen får man göra om man är sjukskriven. helt klart okej. och angående tån så tror jag att den är kraftigt stukad, känns som att jag borde ha ännu mer ont om den var bruten. men vad vet jag? hur som helst så rönkades det inte, för läkaren sa att det kvittar om den är stukad eller bruten, man gör ändå bara samma sak. vila, painkillers och väntar. så ja. jag får göra som doktorn säger. jag ska nog fixa lite varmt te nu. eller kanske gröt. jag är inte så jättehungrig om jag ska vara ärlig. eller jo, kanske. men jag är inet sugen på att äta. har fortfarande ont i tanden, och efter att jag köpte bakteriedödande igår och börjat gurgla med det så gör det lite ondare. men tror att det är för att medlet ligger på tandköttet och tar bort det dumma. det måste vara det. hoppas jag? eller ja att tandköttet är irriterat för att jag har kört runt med både medel och vatten i munnen for a while now. argt tandkött som inte för vara ifred och bli inflamerat. ungefär. jaja, nog om det. jag vet inte om jag har så mycket att skriva idag egentligen. det händer ju inte så mycket i mitt liv när jag ligger sjuk i en stuga hela dagarna. jag får mest skriva om det jag tänker. för just tänker gör jag massor. igår medan robert städade sin bit av stugan (ja, vi har uppdelat, det blir lättast då ^^) låg jag ute på gräsmattan på en filt och läste min bok. den är fortfarande sjukt bra. faktiskt. jag bara längtar efter att solen ska nå baksidan av huset idag så jag kan lägga mig där ute igen. hur som helst, jag ska städa idag också. då jag inte orkade göra det igår. sen ska jag försöka se till att ha mat färdigt när robert kommer hem, för en gångs skull (: jag är ganska seg på att laga mat när jag är risig. plus att lampan över spisen har gått sönder. bah. småproblem. helt klart småproblem. hum, kanske skulle det sitta fint med ett glas iskall oboy nu? man ska väl dricka och äta kallt helst när man har infektion (om jag nu har det?) har jag fått för mig. det var jag förr, när det var coolt med hål i tungan och alla gjorde det, vet jag att de sa att man inte fick äta eller dricka varmt på si och så många timmar pga infektionsrisk. visst är det väl så? hum. ja. vi får se. jag ska i allafall se någon bra film idag. antingen music and lyrics eller the notebook. den ena lättsammare än den andra. men helt klart två mysiga evelina-filmer.

kärlek, kärlek,
lala

Kommentarer
Postat av: Mamma Anna

ibland är Sandefjord långt bort!

kram Mamma

2008-07-24 @ 09:00:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback