happenings

hemkommen från jobbet. jag är helt slutkörd känns det som. jag har gått på överskottsenergi ett par dagar nu och kommer säkert kunna fortsätta med det veckan ut. men såfort jag sätter mig ner och faktiskt känner efter hur jag mår, så är jag dödstrött. jag mår bra förrutom det, men trött. so bara den. nyss somnade jag nästan sittandes i soffan. och ändå lägger jag mig inte i tid. suck. jag blir så trött på mig att jag inte har bättre diciplin än så. men en sak i taget. nu äter jag ju i allafall grötfrukost. alltid en start. en bra start på dagen är en bra frukost. nu behöver jag bara ett bra slut på kvällen också. förvisso är kvällarna bra, det är därför jag aldrig somnar. jag gör saker jag gillar. men snart kommer sömnlösheten hinna ifatt mig och slå omkull mig. så kanske dags att ta tag i detta snart.

angående en helt annan sak är jag lite skakis idag, inte på grund av sömnbrist. utan för att idag blev jag glad men samtidigt ja, skakis på jobbet. min teamledare kom och fråga ifall jag skulle jobba på söndag, och om jag då kunde tänka mig att ta ansvaret för allt under dagen. visst, det kanske inte är en så stor grej egentligen. jag ska låsa upp och larma av, starta igång alla och se till att dom jobbar och sätta folk där det behövs, jag ska lära mig att laga auto-store om det går sönder och sen ska jag ringa in lite mat till alla som jobbar. sen låsa och larma igen. men det var mest att det kändes kul att hon frågade mig. även om jag inte gillar att bestäma över folk sådär. inte säga åt dom vad dom ska göra. men jag får prova. det kan ju inte gå så värst fel egentligen. och tror att hon blev glad också, efter besvikelsen att jag inte sökte någon av de tjänster som de hade ute för ett tag sen. och detta medför ju att det känns som att jag har en ganska säker plats. om jag får såhär mycket ansvar. det är bra. idag och igår har vi pratat endel hon och jag. om jobb och inte jobb. och det är ganska skönt att komma bra överens med många. och jag gillar henne, fast vi har inte pratat om annat än jobbfrågor och så förut. så det är kul.

och förresten, imorgon är det bio som gäller med alla tjejorna. sex and the city-bio. tror det kommer bli skitbra, även om jag inte ens är i nääärheten lika fanatisk som dom andra (: men det blir nog mysigt, att hitta på något efter jobbet sådär. dessutom har jag ju velat se den filmen så fort den kom ut. så detta blir perf. det blir det. sen på fredag är det avskedsfest för två av damerna som beger sig tillbaka till svea. lite tråkigt när vi precis börjar lära känna varandra. men jag antar att det kommer vara så sålänge vi bor här, människor kommer att komma och gå helatiden. lika bra att inte fästa sig för mycket med några, utan istället se till att ha en himla kul tid medan vi är här bara. så känns det just nu. och im intend to. fast just nu är jag alltså trött. så jag funderar på att antingen göra lite nudlar, eller annars lite gröt, och sen bara slöa dagen lång. en promenad var planerad, men då det regnar stup i ett (första gången på flera veckor btw), känner jag att nja, kanske en promenad imorgon istället. det är helt dugligt för mig. faktiskt. istället alltså, slappa, kanske se en film. eller börja på en ny bok. jag har ju faktiskt några stycken att ta mig igenom. eller varför inte faktiskt äntligen börja med lillans studentbilder. det kanske vore något. och på tal om henne, så har jag två uppmaningar idag. nämligen såhär va; mamma, fortsätt blogga! och lillan, börja läsa min blogg någongång! sådärja. det var det.

kärlek,
lala (som precis som vanligt skriver novell-långa inlägg)

Kommentarer
Postat av: Mamma Anna

just det jag har ju en blogg.. hahaha.. jag ska börja blogga i morgon tror jag eller var det på söndag kanske :)

älskar dig!

/ Mami

2008-06-12 @ 10:21:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback