helgen i korta drag

efter en fredagskväll som var mysig men utan den planerade dansen var jag, trots allt, mätt på utgång. kvoten var fylld, så att säga. så istället för att göra debut på stället jag helst slingrar mig från att sätta foten på i örebro, fortfarande virgin på den fronten det vill säga, stannade jag hemma med robi. vi somnade till team america inpå kvällskvisten. seg och mysig kväll, ungefär. käkade med familjen t och som vanligt var det riktigt nice. typ sista qualitytime jag får med dom innan vi drar. så det var mysigt. dagen idag har bestått av en långpromenad där jag och mimmi matade änder. vi är gamla kärringar bägge två. och karlarna som var för manliga för att mata änder kollade på och hånade oss litegrann. det var okej. egentligen var dom bara avundsjuka. modet fanns inte med dom idag. hur som helst. mitt i promenaden stannade vi till på noras lokala fik och käkade lite gott. som vanligt blir helgerna onyttiga. men det ska botas efter flytten. lovar. det blir sallad all day. säkert. hum. oh ja, just nu sitter jag här, har suttit i kanske två timmar medan robi har kutat omkring och städat och packat. snart är det kvällsmat och sen beger vi oss till kga för att fortsätta packning, fast på min hemmafront. jag har massor att göra. men det går nog ganska snabbt när jag väl drar igång. och jag tycker att det är kul att packa. fast lite sån där separationsångest har jag ju. vissa dagar mer än andra. men det kommer gå bra. och bli kul.

efter att ha skrivit berättande och tråkigt som vanligt, såsom vi fick göra i småskolan "idag är det måndag och den och den har namnsdag och det är det till mat" tänker jag avsluta. återkommer. kan man väl kanske lova.

kärlek,
lala

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback