onsdag - tur och pussel

nu nyss valde jag på om jag skulle skriva tre olika inlägg eller sammanställa alla. jag väljer att sammanställa två, för de hör ihop litegrann, och det andra tar jag i ett eget. det får bli detta. det får bli om hur dagen har varit och så vidare. jo alltså, den har varit skönt. vaknade 8 av klockor som ringde och somnade sedan skönt om till 9 (ja, vi är slackers till vidare, det är faktiskt lite okej) efter det gick jag upp och grejjade runt lite. byggde pussel bland annat. snart klara med 1000 bitarspussel. hah. fast robi har byggt ungefär 90% av det som hittills är klart. jag har mest letat bra bitar och assisterat. det fick bli så. hah. sen käkade vi frukost och drog ut på tur. igår pratade jag nämligen med vår hyresvärd som tipsade om schyssta turer ma nkunde gå i skogen. vi gick en blå som ledda upp oss på ett berg så man såg ut över hela stan. det var skithäftigt! högst upp hittade vi en platå, och då bestämde vi oss för att ta en picknick där någon dag snart. när vädret är lika fint som idag. sen då. efter turen har jag sett på film, 50 first dates fick det bli. den var lagom ansträngade för idag hah. och efter det har jag börjat på en bok som verkar bra. en om tsunamin. jag vet inte vad det är, men böcker om missär tilltalar mig fruktansvärt mycket. dragningskraft helt enkelt. har läst kanske en fjärdedel idag så får jag fortsätta imorgon eller så. sen ska jag fortsätta läsa om mitt underbara afrika. for sure. mer då? jo, robi har lagat skitgod mat idag. även om det var bönor i så var det gott. jag kanske börjar lära mig gilla det. det vore ju fenomenalt eftersom det visst ska vara nyttigt för mig. OCH OCH OCH idag har äntligen mamma börjat blogga fick jag höra. därför måste jag ju göra lite reklam för henne så någon går in och läser där också. bloggar man måste man ju ha lite publik, faktiskt. hennes blogg hittar du HÄR

det var nog allt för det här inlägget. det kommer ytterligare ett snart, med ett tema. faktiskt. en ordentlig kategori, och där jag inte flyter iväg på en massa annat blaj. det ni!

kärlek,
lala

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback