stjärtorsdag och ovädersfredag

igår gjorde vi en hel massa. mest nyttiga saker, men hann även med lite onyttigt men roligt. sen någon gång på eftermiddagen när det mesta var klart tänkte jag blogga om det. jag tänkte. men så blev inte fallet. givetvis strejkade blogg.se då och det var lite synd. jag hade ju så mycket att skriva. vi var ju så duktiga igår. så jag svor ett tag över det. men men, det är ju inte värre än att jag faktiskt kan skriva det idag (nu när det verkar fungera, i allafall just atm). vi hade en hel-städ-dag igår. det var roligare än det låter. allt började med att robi var rastlös så han tänkte börja frosta av frysen. fine tänkte jag, kan väl hjälpa till. så vi grejsade med det ett tag, och det gick på ett litet kick. efter det var bägge två igång med att röja runt. jag började tvätta och städa badrummet och robert gick loss med dammsugaren och städare varenda golv överallt. plus hela köket. härligt. så efter igår har vi alltså en dubbelt så stor frys (okej, jag överdriver som vanligt). massa kläder vi inte sett av på länge pga de har legat i tvätten. och rena fina golv utan mina hårsstrån överallt. påskfint helt enkelt.

efter allt detta kunde man alltså slappa lite. jag valde att gå in i min bok igen, den om tsunamin och slukades upp totalt. igen. någon tur var det inte på tal om eftersom att det faktiskt hade börjat S N Ö A. damn, snö nu? ja, kanske inte så påskigt. me ninte så mycket att göra åt det, tur att vi ska vara inne i påsk. och en tur kan man gå på en annan dag. there's plenty of time. så istället för att göra stan stannade vi inne och myste. jag lagade lite käk i form av stekta nudlar med grönsaker, vad som fattades var thaisås, men inget att göra åt som sagt. snö. nej, vi ville vara inne. sen avslutade vi kvällen med några omgångar scene it. ett spel där man testar och visar sina filmkunskaper. riktigt kul faktiskt. och vi är tävlingsinriktade bägge två. och både världens sämsta förlorare liksom vinnare. men det var kul. helt klart kul. summa sumarum är alltså en nyttig och mysig bra dag.

eftersom det fortfarande ligger en dm snö på marken tänker jag vara inne idag. jag ska läsa mer och sen ska vi grejsa lite. kanske se på film. jag vill se scarface. har inte sett den ännu och den står där i filmhyllan och hånar mig därför. så kanske är ett ypperligt tillfälle att se den idag. nu när det är oväder i snöefjord. ett av våra nöjen igen var att sätta snö i början på en massa städer. det var kul i säkert 10 minuter. ganska lättroat kan tros, men det var humor på Hög nivå. jag lovar. nu ska jag väcka robi så han får leta påskhare. det är en dag förtidigt. men vi ska fira påsk hela helgen, så jag delade upp det lite. jakt idag. påskmat imorgon. tror det blir fint. ha en alldeles fenomenalt underbar påsk därhemma. och hoppas erat väder är bättre än här!

kärlek,
lala


Kommentarer
Postat av: Mathilda

åh mysigt det låter med allt! Kan höra alla de där snöskämten i huvudet också och jag skrattar lite för mig själv här bara åt tanken. haha. Plad gåsk! :D

2008-03-21 @ 12:28:16
Postat av: Mamma Anna

Önskar er också en fin påsk. Vi har varit ute och kört bil i snökaos i dag.

2008-03-21 @ 22:05:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback