tuesdays todo

inget jobb idag = ledighet med gärna en gnutta nyttigt. det nyttiga idag fick bli att åka till diverse butiker som vi inte besökt (vi försöker hitta billigaffärerna, för vi är ju faktiskt här för att bli rika, inte fattiga) och vi hittade två ganska bra. sen har jag mailat iväg ett viktigt mail. jag har skrivit ett brev och gått till posten och fixat frimärken och så har jag postat brevet. sen har jag planterat om mina kära växter och fixat näring i hopp om att de ska bli gröna och fina. just nu är de jättehängiga efter flytten. en natt i iskall kärra gjorde nog sitt. men nu ska de strax bli fina igen. vänta ni bara. den ena ser redan piggare ut, inbillar jag mig. och den är den viktigaste, mitt lilla peningträd (jag tror i allafall att det är ett sånt, ser ut som det, fast inte lika stort och fint som det jag har väntandes hos farmor!) hur som helst, det är ju en sån som ska göra mig rik, så den bör jag hålla vid liv.

men kanske är lättare med en lista? ja, en lista får det bli. dagens todo.
- köpa jord, växtnäring, snöre check!
- plantera om mina växter check!
- skriva brev, köpa frimärken, posta brev check!
- maila viktigt mail check!
- ta ut pengar och handla check!
- långpromenad, eller ja, tur som det heter
- hårinpackning
- maila/ringa om tidsgrejsen (haha, vilken bra punkt)
- mata fåglarna (ja, vi ha brödsnuttar kvar som är onödiga att slänga)
- tanka bilen
- egofix, mindre ingående

ja, jag har hunnit en heldel. samtidigt som jag kunde hunnit mer om jag inte spenderat en stund här framför. men vatusan. jag gillar ju data. hah. dessutom tror jag att jag klämmer in en film snart någongång också. eller kanske spelar en stund. ja. det ska jag minnsan.

Kommentarer
Postat av: tuldan

paradisträd heter de ;D har också ett sånt jääätttestort, trodde också de hette penningträd men paradisträd heter de..
så du e norgebo nu du.. vart i norge bor ni? vad jobbar du med?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback