söndagspyssel och babbel

ah, mätt och belåten. jag har lagat till en festmåltid bestående av pommes och hamburgare. så jäkla gott och jag tröttnar aldrig. dessutom har jag, innan maten, varit duktig och diskat, tvättat och gått en promenad ner till byn ihop med robert och hämtat bilen som vi så bra parkerade där igårkväll innan vi drog på festen. vädret var jättehärligt och jag kände mig sådär ruskigt somrig så jag körde shorts och en knut mitt på huvudet så det inte blev för varmt i den raska takten vi gick. mitt hår är ju tjockt som en pälsmössa, så somrarna är näst intill outhärdliga. men jag är nöjd, det är fint med tjockt hår. it is. hur som helst ja, promenaden. det var härligt, och jag känner att jag börjar gilla det mer och mer nu. vi har hittat lite sköna promenadvägar och sådär, smågatar och så vidare som gör det roligare att gå. dessutom när det börjar bli så härlig ute går det nästan inte att låta bli att gå ut. det är bara underbart. bara.

nu är det även dags för filmen jag talade om förut. day after tomorrow. har sett den ett par gånger innan. eller i allafall två. men det är ruskigt bra. en sån som varken är läskig eller sorglig eller speciellt krävande att se egentligen. det händer saker helatiden och samtidigt är det en riktigt bra film. en storfilm. såna gillar jag. såna som är mäktiga att se på bio. imorgonkväll blir det nog transformers om jag fortfarande är sugen på den då. valde mellan de två nu, men eftersom jag nyligen sett transformers fick det bli denna idag. kanske imorgon, kasnke. dessutom ska jag gå en långpromenad om vädret är fint. ska kanske gå bort och hälsa på min kära jobbarkamrat och se var hon bor. bjuda in mig lite fult sådär. det ska jag bestämt. dessutom är det alltid mysigt att promenera i byn när solen är påväg ner och ja, folket är ute. härligt. nej nu är det time för filmen ja. ta det lugnt.

kärlek,
lala

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback