idoldyrkan en tidig söndagsmorgon

nu är klockan ganska precis 06.00 och egentligen borde jag fortfarande sova vid den här tiden på dygnet, eller snarare redan gått och lagt mig. men idag blev ingen sån dag, tack vare cassandra. vi har suttit uppe all night och datoriserat (ja, ett eget och alldeles nytt ord i mitt egensnickrade men dock så fylliga ordförråd). och nu, efter tiotals och åter tiotals youtubeklipp - som fick bli nattens huvudunderhållning - är jag åter idolkär. idol-markus var är du? aaah, jag hade glömt att den norrländska mannen en gång snärjt mitt hjärta. men nu efter många långa kärleksfulla minutrar har jag återfått medvetantet om vad denna man gjorde mig för sisådär två år sedan. åh, jag hade tippat från början att han skulle vinna. för han var bara så jävla grym. och jag hade rätt, givetvis. tydligen tyckte svenska folket som jag. åh, vilken lättnad. just nu väntar jag på att she will be loved och balladen och fredrik åkare och cecilia lind ska bli färdigladdade så ska jag njuta av de två klippen as well. åh. jag vill aldrig gå och lägga mig. spela mig en ballad och jag är din för alltid!

kärlek (och aningen trötthet, osmarthet och säkert lite överdrivenhet (parentes två; även detta ett eget ord, eller egen böjning på ord!))
lala

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback