lördagskväll a la karate

kvällen igår var bara helt underbar från början till slut! även om det blev en kort visit i hallsberg hos jossan var det helt klart värt. det var så mysigt att träffa henne igen och umgås med hennes vänner hemifrån. dessutom var john där också, så ännu en sandefjordare att säga hej till. åh. mysigt. hur som helst. efter en snabbtur till hallsberg - där jag först blev upp-plockad av en främling som tydligen skulle hämta mig vid stationen och sem hem till jossan och vända - åkte vi tillbaka till örebro. där landade vi in i lägenheten i mina drömmar. jättecentralt och högt till tak! åh, jag bara älskade planlösningen. gammaldags och så jäkla snyggt. sån tur har man bara inte. hur som helst. folket vi gick hem till var klockrena människor som jag aldrig någonsin hade träffat. man kände sig så välkommen direkt och åh. jag är verkligen helnöjd med kvällen. hur som helst, efter ett långt häng där styrde vi kosan mot pitchers (osäker på hur det stavas och orkar inte kolla upp. ni får helt klart stå ut med den stavningen). där var det i allafall knökfullt och det gick knappt att gå. fast himla kul. det var det. sprang på freddie och en vän till honom på vägen också, så vi hängde ut hela kvällen. jättemysigt att träffa honom också, sjukt längesen nu när han är norsk och allt. sen missade jag visst min buss hem, så jag fick - som tur var - hänga på frans hem och sova där. påvägen upptäckte vi att vägen var borttagen. hela cykelbanan blev plötsligt en enda röra. grötigt och gäggigt. och där försökte jag ta mig fram i finskor. hua. men det gick med lite spänst, haha. så summasumarum nu alltså; gårdagen var bara underbar! och nu är jag mer peppad än tidigare på att flytta till oslo, för jag älskar att träffa nya människor! jag gör det verkligen (: och söta söta jossan va kul det var att umgås igen, det har jag saknat jättemycket sedan sandefjord.

nu ska jag försöka fixa någon tillfällig föda. sen ska jag äta den perfekta söndagsmaten just idag, nämligen en azteka utan kött från hjulets pizzeria. yum. jag längtar.

JUST JA! haha glömde det dramatiska som hände igår också. att när freddie och jag väl tagit oss ur lervällingen tänkte jag (mycket klokt tänk, verkligen) att det är bättre att gå barfota. sagt och gjort. sen gick vi tydligen lite för fort, så jag skrapade i stortån så att hela översidan ovanför nageln blev spräckt. haha. underbart. massvis med blod, men som tur var hade jag ett plåster med mig. ganska random, vem brukar ha plåster i jackfickan? hur som helst. nu har jag tvättat foten ordentligt och det ser mycket bättre ut, inte alls lika nasty som igår haha.

såja. mat var det. later on!

kärlek
lala

Kommentarer
Postat av: Mathilda

Frans! Vilket otroligt fint namn! Det vill jag döpa en hund eller ett barn till.

2008-09-28 @ 14:50:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback