söte bror

okej. idag har jag spenderat ungefär 2 timmar till att bara vänta. satt hos legevakten och väntade på min tur. fick lite order och se vidare till nästa vänterum för att vänta på min tur. sen blev jag uppropad och där vänta ytterligare lite på min tur. sen fick jag komma in och träffa en snygg doktor. det var kul. han hette martin och hade väldigt håriga armar. han sa "evelina, du är sjuk, du behöver äta dom här" så fick jag tabletter och vips har jag återigen en veckas pillerknaprande att se fram emot. lovely tänker ni nu, men faktiskt är det ju ganska skitjobbigt. men ska i allafall jobba imorgon, tror jag pallar trycket, och lördagsjobb är cash, så so be it.

förövrigt, jag har alltid den värsta oturen. ni vet när man åker buss och det är mörkt ute? då är det ju alltid någon jobbig jäkel som ska sitta och läsa hela tiden. och jag har alltid tur att hamna bredvid just den personen. jämt. oslo - sthlm-nattbussen senast var det en kille som läste nästan hela vägen. vem fan gör så?! suck. hur som helst, idag hade jag en släng av lite samma otur då jag satt i väntrummet. det trillade nämligen in en man som pratade med sig själv (jag gissar på pundare snarare än alkoholist) och självklart satte han sig bredvid mig. det fanns fler lediga platser, men bredvid mig skulle han sitta. såklart. sen började han fråga mig vilket som var värst; klamydia, herpes eller gonorré. hur ska jag veta liksom? suck. försökte ignorera honom så mycket som möjligt och koncentrerae mig på de otroligt intressanta prickarna i taket. vred lite ogillade på mig också. men han tycktes inte alls fatta vinken utan fortsatte. han la skuld på alla kvinnor i världen för att han hade klåda. och så vidare. ja ni fattar, en mycket charmant man. sen såg jag en lösning (självklart inte bara, jag har ett gott hjärta också). en gammal tant som satt böjd över en bänk. hon var i rullstol och såg helt borta ut. gick och pratade lite med henne. om hon ville ha vatten eller hjälp med något. hon ville att jag skulle hämta någo personal. så jag gick iväg och knackade dörr. glad att vara till hjälp, att få något att göra då tiden stod rätt still och även att komma iväg från min nyblivna bekanta på bänken bredvid. hur som helst så kom personalen och hämtade damen, det lugnade mig. efter det satte jag mig åter på bänken för att vänta på mig tur. då började snubben prata med mig igen. sa något som gjorde att jag var tvungen att svara med annat än ja/nej/mhmm. först då upptäckte han att jag inte var norsk utan svensk. då sken han upp som en sol och sa "åh, är du svensk? ååååååååååååååååååå söte brooooooooooooooor" haha. jag blev lite glad av uppskattningen. sen var det min tur att gå in till läkaren. tur.


efter det gick jag och köpte en massa mat, och nu har jag precis käkat gott och slagit mig ner framför dirty dancing som blir kvällens första film. ska bli mysigt att bara vara ensam hemma och inte göra något speciellt. behöver ta det lugnt som sagt om jag ska orka jobba imorgon, which i will! så lejter pejter doves.

kärlek
lala


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback