sunlightsunshinesunsun

lalala solsken idag! ska snart lägga mig ute på vår uteplats för att få lite seriös solning. det är precis det jag ska göra idag. sen vandra ner till jobbet, för idag tänker jag gå. igår tog jag faktiskt trikken, för vädret var lurigt och regnet hängde i luften. så promme idag it is. annars händer inte så mycket sådär. ska kanske skriva några brev också. och ta tag i diskberget som jag diskade upp igår, men som dykt upp igen pga mina ambitiösa försök till att laga god mat (desvärre hade jag bara den ogoda färsen hemma så det blev inte alls så gott som det borde blivit. nåja).

annars har jag måndagen att se fram emot. först lördagen förvisso då det blir häng med diverse folk och lite vin skulle jag tro. men under måndagen får jag finbesök! det ska bli trevligt. andreas kommer hit och ska prova sina vingar i oslo. så direkt efter jobbet möter jag upp honom på stationen och sen är det lite seriös jobbsökning som gäller. ska bli kul. och då blir vi förhoppningsvis (om han nu finner något jobb) fler här i sommar. mysigt. jag gillar fler. tror dessutom att vi behöver en man i hushållet då tre av kvinnor inte är en bra siffra. kanske dessutom blir lite crouded under sommarmånaderna då vi också får inneboende från gbg. hah! kommer ju bli awesome.

förresten. igår var jag löjligt glad från stunden då jag såg sista avsnittet på säsong 3 (åh, nu kommer det bli lite tråkigt då jag redan sett säsong 4 och stor del av 5.. men ah, har skert glömt bort en massa kul ändå) till någon timme in i jobbet. gick på moln och bara skrattade och log överdrivet mycket åt allt. dagens soundtrack fick bli spoon - the book i write och hellogoodbye - here. ja, helt klart passande låtar för mitt underbara humör. ska försöka fixa samma idag med. för idag har jag en bättre start. sov inte bara fyra timmar så gladheten kanske håller i sig hela jobbdagen. hur som helst känner jag att jag verkligen valt rätt avdelning att vara på. tror jag mår allra bäst då jag hänger around på barn.

kärlek
lala

Kommentarer
Postat av: Mamma Anna

Kul att du verkar trivas på jobbet. Och att du verkar ha det bra. stor kram

2009-04-17 @ 21:44:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback