friday im in love

hej kära,
jag ska lägga in lite bilder idag på vad jag gjorde igår. för trots att jag inte gjorde mer än att vara hemma hände det en heldel mysigt här faktiskt. det var s skönt att vara bara själv hela kvällen tills johanna kom hem. såg på greys, lagade mat och bara pysslade om mig själv. precis vad jag behöver ibland. hade noll energi igår trots sömn, men har kommit fram till att problemet är maten. måsta äta annat än bara spaghetti, har waaaay to much kolhydrater och inga proteiner what so ever. så igår skippade jag kolhydraterna helt och käkade qournbitar med lite creme fraiche och sweetchilisås,avokado (yes cecilia, avokadoslicearen är invigd!), honungsmelon, cashewnötter och russin. bra fetter och frukt. yum, det var skitgott. sen drack jag MINST en kanna te igår, eller ja, drack säkert 4 koppar utöver kannan jag drack haha. yum. inte konstigt att jag satt uppe till 3 i natt. men börjar ju inte förrän 4 idag så det är ganska lugnt. kunde sova ut och ändå har massvis med tid till att göra lite saker här hemma innan. anledningen till den goda maten var förövrigt tack vare min underbara kusin vars julklapp landade i brevlådan i förrgår. jag blev så himla inspirerad, tusen tack mathilda! och till er som inte vet det, det var en egen gjord bok med bara bilder på mat som hon tagit. bakgrund till detta är att VARJE gång hon lägger upp en bild på vad hon ätit under dagen på bilddagboken (oj lång mening!) blir jag alltid så himla sugen på att göra samma mat. det ser så gott ut. och så snappade hon upp det och gjorde en helt egen bok till mig med bara matbilder. och åååh. du är bäst kära. tack, jag blev så himla glad! tänkte förresten på en sak, va mycket olika porslin du har, detvar olika på nästan alla bilder haha!

dagen idag ser ut som sådan; först nu ska jag ta det lite lugnt, skriva några brev tror jag och sen gå ner till posten och köpa frimärken och posta hela högen. jag skrev en lista på adresser nyss och kom fram till att jag har 8 personer att skriva till, eller nej 7, men en med två adresser. men visst är det häftigt!? jag älskar att skriva brev, det blir så mycket mer personligt då ju. jaja. sen ska jag klämma några avsnitt greys, har bara två kvar på 3e säsongen nu. yum, sen börjar 4e som är helt fresh för mig! åh, ska bli så fint! efter det ska jag nog dammsuga lite här så det är fint när sofie kommer och flyttar in hos oss idag. ohyes, det ska jag. men nu först. dricka upp dagens första kopp te, det är orange nånting, gott, riktigt gott. sen ta tag i skriverierna. även hinna lägga in lite foton här hoppas jag, annars blir det ikväll!


kärlek

lala


Kommentarer
Postat av: Mathilda

Roligt att du gillade den! :)

Haha anledningen till de många olika porslinen är nog att det är bilder tagna under en ganska lång period...sånt jag tagit och sparat liksom. Mitt eget och amnandas porslin från karlstad, björklidens porslin, lite här ifrån styrsö och hos annat folk. Det är därför! :)

Kul att du blev inspirerad av den. :)

Kram!

2009-01-16 @ 21:22:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback