mandag!

okej, dagen idag, jag har jobbat 12-18. börjat prata massa kul med snyggfrökensverige på mitt jobb (en tjej/kvinna som ser ut som en typisk frökensverige/fotomodellpåfritiden) vi pratade om våra helger, om min födelsedag och vilken tårta hon vill att jag bjuder på på jobbet på lördag (eftersom jag jobbar heldag på födelsedagen, jojo, så är det visst att vara vuxen?) sen kom jag hem, tänkte dra till rasmus direkt efter uppfräschning men fastnade hemma till 9 för sofie hade gjort mat och vi åt och pratade länge. sen gick jag till rasmus en liten stund iallafall. mysigt. och sen hem igen och drack mängder med te ihop med sofie (som vanligt iden här familjen, måste nog börja dricka grönt te för det är ju i allafall nyttigt och så ganska gott också). vi tänkte se klart på filmen vi startade innan jag gick men sen fastnade vi i prat igen. sen skrev vi en inköpslista inför ikeavistelsen på söndag. sen planerade vi lördagskvällen. jag tänker bjuda hit lite folk, inte så många, men några, på lite käk och sen ska vi ut och dansa! jag vill verkligen dansa så mycket och bara ha roligt. vara jättefin i håret (haha troligt!) och köpa en klänning på världensbästaH&M att ha på mig. så, ja, det blir fint. annars då? inte så mycket mer som hänt. fick en mirakelkur till håret av sofie som jag ska prova inatt, inpackning som ska vara långverkande. hoppas det stärker och mjukar upp håret endel. för its a mess, har börjat se en hockeyfrilla faktiskt. yum, precis vad jag ville ha! (ja, hela mitt liv kretsar just nu runt min frisyr, mitt jobb, mina roomies och vårt hem.. förlåt?).

jaja, idag har jag längtat massa efter min familj och alla runt min familj. och mina vänner. och ja alla. jag älskar oslo, men jag vill att alla jag känner ska bo här också! ska bli så kul att få besök i allafall. vi har nedräkning här hemma. cecilia står med i vår kalender på happenings på köksväggen. wiwi. förövrigt, ja, alltså, jag saknar er mycket alla fina kära som jag älskar.


på lördag ska vi göra pannkakstårta och sen födelsedagsklassikern; tacos haha. det är så fancy. nej, men vadå, det är enkelt, gott och alla kan käka det dom vill? huuuur bra som helst.


jaja. gotta go nu. måste förbereda mig inför sömn. klockan är ju trots allt mycket (som vanligt) och jag ska upp skapligt tidigt och fixa och dona.


kärlek

lala


Kommentarer
Postat av: Mamma Anna

Låter som om du har det bra, gott att höra.

Kram Mamma

2009-01-20 @ 08:24:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback