not fair

jag har kommit på ännu en (bland så sjukt många) bra saker med mitt jobb. jo det är såhär va, att vi alltid (nästan, förrutom när det är psykstressaktigt) har underbart bra musik på jobbet. endel som jag inte hört innan men lärt mig att tycka mycket om och ende gamla favoriter sådär. vi har en ganska skön loop på musik helt klart. och en vanlig rutingrej för mig att göra varje gång en bra låt kommer på är att springa till närmaste papper och penna för att skriva ner så mycket av texten jag hör för att sen hemma pussla med mina få ord jag brukar få tid att skriva ner, för att sen slutligen sitta här lycklig som fan över en sån småsak som att jag hittat låten. en dag var jag skitförbannad för jag hade en låt på huvudet och det enda jag kom ihåg av texten (som jag då inte hade hunnit skriva ner) var baby baby baby, jävligt givande. men sen tog jag tag i det gången efter och vips fick jag reda på att det var U2, som jag hade haft aningar om. min spotifylista håller på att bli fullproppad av bra musik. dagens kap var lily allen - not fair. den borde alla lyssna på. den är helt underbart fantastiskt medryckande. sån att man svänger extra på axlarna och ser glad ut när man hör. det får mitt jobb att bli snäppet bättre än det redan är. gah. och mina löjliga nöjdhetskänslor för småsaker är något jag bara älskar. som att komma på vilken låt det är, en triumf som sen blir en belöning i sig genom att förtjocka min spotify. åh. glad. kvällens låt är alltså lily allen - not fair. lyssna.

kärlek
lala

Kommentarer
Postat av: Anna

Nöjdhetskänslor för småsaker är inte löjliga, de är en gåva!

Postat av: lovisa

not fair är helt klart med på min inspriationspepplista!

2009-06-25 @ 01:40:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback