heltannanriktning

okey, planen var ju att sitta hemma och mysa ikväll. bara ta det lugnt och ja, gilla läget. men efter en snabb koll på msn blev jag uppraggad av andreas som föreslog promenad och att vi skulle leta efter våffelställe. tydligen är det den dagen idag så man borde helt klart äta det. efter vi insett att ingen säljer det tänkte vi att vi får göra egna. men efter att även ha insett att det krävs ett järn för att laga våfflor kom vi fram til att ett spontanbesök på ikea nog är bästa lösningen. älskar norges alla dumma regler. ikea som stänger klockan 11 varje dag. hur bra är inte det? så vi åkte dit, i tron om att finna våffeljärn. men icke. där fanns nada. istället kom jag hem med ännu en liten krukväxt som fick namn av odd. minns inte precis, men något med sven tror jag? köpte även lite ljus till vår snygga kandilaber, blev mörklila. helt okej för 2 kronor. haha älskar när ikea har löjligt låga erbjudanden. annars köpte jag inte så mycket. batterier, två blåa dricksglas (som att jag inte redan äger tillräckligt många. men dessa var fina. OCH billiga). rosa diskborstare. hum.. det var nog allt? vi for hemåt men tänkte att vi fortfarande behövde äta något. vid det här laget var klockan kanske 10. så runt halv 11 - 11 hade vi lagat ihop en vegetarisk paella och en kladdkaka. och vi hade verkligen fullt hus idag! johanna var här med odd, sara kom förbi på ett av sina härliga spontanbesök, jag och andreas, vår nya inneboende morgan och sen kom rasmus hit på käk. jättemysigt med så många människor hos oss utan att det var alls stökigt. jag gillar sånt här.

på lördag ska det bli lite i samma stuk. inte lika många, och inga karlar. men jag, johanna, jossan och sofi ska ha lite tjejmys och laga mozarellahamburgare och dricka vin. det blir finfint det (: helt klart att se fram emot.

kärlek
lala

Kommentarer
Postat av: matilda

Haha jaaa visst är de så. Just därför jag vill ha reda på könet så man kan köpa antingen pojk eller flickkläder! Det är ju som sagt så guuuulligt, så litet o myspysigt. Och som du säger, alla strumpor och allt. Som till dockor ju!!

hade gott i solen ;D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback