legevakten och pillspillspills

okej. nu har jag varit duktig. imorse gick jag upp tidigt, tog en dusch för att inte vara allt för sunkig, klädde på mig lite normala kläder (istället för mjukis som jag burit i två dagar), rignde mitt jobb och sjukanmälde mig även idag, och sen gick jag ner till legevakten för att ta reda på vad som var felet med mig. efter mycket sittande i kö och slutligen ett läkarbesök fick jag besked och medicin i en vecka. yippie. men som tur är fick ajg bara sjukskrivning veckan ut. så på måndag är jag fit for fight igen. men ändå skönt att vara hemma under hela helgen. för bara besöket på legen gjorde mig helt utmattad (och då tog jag trikken både dit och hem! så gick egentligen inte något. utan blev helt slut ändå). så nu ligger jag här i soffan igen. har städat lite, tvättat och hängt tvätt. plockat undan och grejsat. lagat mat. pratat med min mamma, pratat med min farmor. smsat lite med min syster. mja. det är väl ungefär vad jag hunnit hittills. och även börjat se en film. tänkte kanske ta tag i städnignen ordentligt senare, men just nu är jag för utmattad (känner mig som en gammal skröpplig människa på 100 år som har ont överallt och ingen ork.. jättejobbigt). annars har jag inga todo för dagen. kanske gå och köpa lite grönsaker och frukt. alltid bra att ha hemma. ska se klart min film nu i allafall. så får vi se om kreativiteten flödar något sen. jag kanske vill rita. mja. det vill jag nog..

kärlek
lala

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback