shop

mja, som vanligt när jag fått lön får jag sånt sjukt shoppingsug att jag måste gynna min butik lite. så igår införskaffade jag mig diverse småting. fick bli mineralpuder (ja, nu när jag ska börja jobba oftare på kosmetiken måste jag ju veta vad jag snackar om!), en vårsjal som jag spanat in länge och lyckats förälska mig i, några nya tights då jag anser att tights är en förbruningsvara. det vill säga det går alltid sönder, alltså tar slut.  lite nya oljedrops till mitt hår i hopp om att fortsätta min räddningsprocess, och slutligen en fulfin bikini. just nu är det sjukt snygg. men det är en sån som när-jag-ser-tillbaka-om-tio-år kommer tycka är döful och inte alls förstå vad jag tänkte på! hur som helst. helt bra saker. halvnödvändiga. egentligen mest lyx. inget jag behövde. förrutom tightsen. mja.

hur som helst. idag tog jag och bäste martina en förmiddagspromenad. fick med oss johanna på halva också innan vi skiljdes åt och hon gick till jobbet. martina och jag hamnade på h&m i oslocity och båda gick därifrån nöjda och shoppade. där införskaffade jag mig en ganska enkel tshirt med knappar, en citrongul cardigan och en korallrosa klänning. YUM! jag gillar den färgen. verkligen. och jag har en sommarvision om den. just nu är jag för blek. men såfort jag får lite färgpå kroppen kommer den passa mig superbra. lite läppstift på det också så är det rawww.

vi har fått en ny tillfällig inneboende också (det knaske jag redan skrivit? vet inte) hur som helst, en bekant till johanna från sthlm. han heter morgan och är döintressant och jag tror att han är klok. han stannar bara några dagar som det ser ut. en mellanlandning så att säga. men det är lite spännande när det händer saker i hushållet.

annars på tal om shop så vill jag bara säga att då när jag och josefin var på shoppingtur. vilken dag det nu var. så fann jag två jättevackra ljuslyktor. bilder på dem kommer upp så snart jag orkar (:


nu ska jag nog ut och njuta lite av solen innan jobbet kallar.


kärlek

lala


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback