H&M - fashion against AIDS

idag släpptes H&Ms nya fashion against aids-kollektion. jag köpte två finheter. och gjorde alltså även mitt tredje big nono inom mode på bara två veckor. vad är det som händer?! först upp var ju gladiatorsandalerna som visade sig vara mördarsandaler och skapade blödande kratrar i alla mina tår. hur som helst är dom helt plötsligt snygga efter en lång period av hat och oförstånd för människor som hade såna fula. nu är dom snygga. punkt. efter det kom tights. jeanstights som länge varit det fulaste jag vet, men nu har jag kommit underfunn med varför jag tyckt det. hela norges befolkning (hoppas svenskarna sköter det bättre, men jag tvivlar..) går ju i dem som byxor förfasen! det är ju tights! och ska bäras därefter. det vill säga med klänning/kjol/långjävlatopp över. inte en vanlig t-shirt så att det vrkligen SYNS att det är tights. rumpan måste vara täkt. jaja, jag köpte ett par på jobbet som var stentvättade (2.5 big nono förövrigt hatar egentligen stentvätt. som sagt, vet inte vad det blivit med mig, tror det handlar om att jag jobbar med kläder och därför börjar ta ut svängarna då jag ser allt vanligt hela dagarna och då vill prova nytt som jag inte redan äger. eller något sånt..) ja, hur som helst, dom är skitläckra till mörka toppar. eller vita. ska testa min nya jag köpte idag till dom imorgon. kommer bli grymt. jaja, idag köpte jag fashion-big-nono nummer tre. en body! eller sparkdräkt, om man hellre ser på det på det viset. men den var så himla fin. grå med vit text. och ja, det hörde också till kampanjen så tänkte att det var for a good cause också. en kjol till bara, eller tighta jeans. så är det som klappat och klart sen. och bar rygg har den. snyggt. jaja. så nu har jag alltså brutit mot alla lagar och regler jag har nästan. saknas väl bara att jag skulle köpa ett sånt där fult skärp med en ros där fram som jag minns från när jag var liten. hoppas det dröjer länge innan min hjärna flippar så mycket. dom är fortfarande fula. punkt


kärlek

lala


Kommentarer
Postat av: Mamma Anna

Du tyckte att det skärpet var jättesnyggt. Speciellt till din aprikosfärgade "sparkdräkt" med vita och svarta hundar på :)

2009-05-29 @ 10:42:49
Postat av: Lillan

Menhallå. Sparkdräkt är ju sån där overall typ, med fötter på? :P:P



^^

2009-05-31 @ 19:19:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback