applecake

haha perfekt direktöversättning. men hur som helst. idag har jag varit huslig och gjort äppelkaka, det var egentligen det jag ville komma fram till med min otroligt fantasifulla och löjliga rubrik. jag älskar effektiva eftermiddagar. förmiddagarna kan lätt bli det, då jag då inte är jobbtrött innan. men när man kommer hem från en förmiddagsvakt brukar luften bara gå ur mig. men inte idag alltså. har förrutom bakat även städat köket. det känns så mycket skönare när det är fint i köket. ingen disk överallt. och bara. harmoniskt, faktiskt. snart ska jag ta tag i dammsugning också. kanske även städa badrummet om jag orkar. ja. vi får se hur den här torsdagen slutar. ska nog börja packa lite inför helgen också. home sweet home som det heter. line sa häromdagen att "jag är ju borta varendaste helg" och det känns lite så. senaste lediga helgerna har jag ju varit i kga, london och sthlm. men så är det när alla jag vill träffa bor så jäkla utspritt. då kan jag inte göra så mycket mer än att konstant resa bort för att inte sakna ihjäl mig. men snart ska jag sätta ner foten. såfort jag och sanna flyttat till nya läggan tänker jag aldrig åka hem mer (som vanligt en överdrift, men you get the piont!) då får alla komma hit och hälsa på istället. för nu har vi spanat in en jättefin soffa vi ska köpa på jysk, en sovesofa. så perfekt för gäster. yesyes!

hur som haver. packa var det. funderar på att ta med alla mina skruttkläder (läs; kläder jag inte använder längre) till karlskoga och ha utdelning till min syster eller så. för det bara fyller upp min garderob. antar att det är så när man jobbar butik. jag bara köper och köper. och häromdagen undrade jag var alla mina pengar tar vägen? well, now i know. ska försöka strama åt budgeten lite. vi får se hur det går. ska ju nämligen på resa i vår tänkte jag. sanna, jag, thomas och anton vill på allinclusivecharter. tror det skulle bli ett skitmysigt gäng att åka med.

jaja. förresten, idag pratade jag med min älskade kusin. så min lunchrast blev jättemysig. inte alls avundsjuk att hon just i detta nu låg på playan i spania och snart skulle hem till doran och mysa. åh vad jag vill hälsa på henne i  varma spanien snart. vore så mysigt. men tror det får bli ett senare projekt. ska ju i allafall träffas i jul nångång så det får duga sålänge. åh, lilla prutten också! så mysigt att se henne som mamma, verkligen.

wöh. långt inlägg om inget viktigt kände jag nu. eh. kan ju kanske lägga upp en bild på ännu en grej jag slösat pengar på senaste dagarna. en weekendbag med matchande nessisär. jätteviktigt att ha verkligen. verkligen.

kärlek
lala


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback