att åka buss

det är sjukt vilken skillnad det kan vara på att åka buss och att åka buss. jag måste bara få dra den svartvita historien om det nu. jag har ju nämnt den snarkande fulla norrmannen påväg tillbaka till oslo från stockholm (en resa som bara i sig är jobbig då träsmaken sitter överallt efter bara 4 timmar, och man sen har ca 3,5 timmar kvar. ai ai ai) han armbågade mig till dålig sömn hela natten och jag fick till och med säga ifrån några gånger då han trodde att bara för att jag inte sitter på hela mitt säte kan han göra det. suck. jävla medelålderskarlar. nonchalanta. så jag sa ifrån. att han kan minnsan sitta på sitt säte och att hans armbågar är minnsan väldigt osköna både i min sida och på mina armar. även på min rygg när jag försökte sova åt fel håll för att slippa se på honom. usch. helvetes resa. och jag bara önskar att jag aldrig mer är med om det. vilket jag ju iofs är säker på Att jag kommer. jag hamnar alltid bredvid dom långa nonchalanta männen med breda axlar. alltid. för dom vill aldrig sitta bredvid en sån man själv. dom sätter sig bredvid mindre tjejer som gör att dom får all plats. ja, jag har ett hat emot alla såna män. really. suck. försvinn. gör i allafall bussar med extrabredasäten och släng in alla dom där. eller skippa sätena. bara kör egna gubb-bussar. punkt.

hur som helst, det finns bra bussresor också. påväg till sthlm träffade jag nämnligen en jättesöt tjej som jag pratade med hela vägen. hon hade mycket längre resväg än jag då hennes inte slutade i sthlm utan fortsatte norrut (avundas alltså inte ett dugg då jag var helslut redan i sthlm. phew. tänk att behöva ta ett helt dygn till att resa). men hur som helst var det kul med trevligt sällskap, att få prata med någon man inte känner om saker man vanligtvis pratar med dom man känner om, kändes upplyftande. spännande. mja. så kanske inte ska förlora hoppet om att det finns trevliga människor på bussar också. även om jag hädanefter nog ska ta tåget hemöver. i allafall när jag ska så långt som stockholm. då får jag i allafall ett eget säte.

kärlek
lala

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback