effektivitet, folket!

okej. dagen började helt fel. jag vaknade på fel sida (i soffan närmare bestämt, med gårdagens kläder, smink, ja you get the point.) kickade igång datorn för att se om något spännande hände, vilket det som vanligt inte gjorde. såg på greys istället. sen ringde mor och sa att min svenska försäkring inte blivit uppsagd. suger. då jag är ganska säker på att jag visst skrivit på pappret och att vi skickat iväg det. jäkla försäkringsbolag som tar betalt för något som är uppsagt. suck. (förlåt mamma, för det kassa humöret, det bara blev..) hur som helst. under tiden då jag pratade med mamma fick jag ett sms från min chef som tyckte att jag skulle börja jobba tidigare idag. började egentligen 16 men skulle alltså in till 13. helt plötsligt blev jag stressad deluxe och inte visste om jag skulle orka göra det eller knata dit när jag egentligen började. jag är lite såndär, ja, som inte gillar dramatiska förändringar. planering är lite min grej vanligtvis. så ja, jag blev stressad. men bestämde mig för att ställa upp så jag skyndade in i dusch och sen blev det äggfrukost. äggäggägg. tog en promenad snabb som vinden ner mot jobbet (resulterade senare i överansträngda benhinnor eller liknande för framsidan benen gör skitont, så fort gick jag!) när jag sen väl nere på byn insåg att det var 50 minuter tills jag började och att det skulle ta mig ca 10 att gå till jobbet hade jag istället massor med tid att fördriva in ze oslo sentrum (ja, jag gick verkligen skitfort. skönt att flyga fram som vinden, verkligen! parenteshistoria idag känner jag.) gick inom h&m på stortorvet och ögonshoppade lite. provade världens finaste skjört som jag sett på länge och testade med det jag tänkt ut innan. blev perfekt, nästa löns shopping, yes! efter det trippade jag vidare emot jobb. började 15 min innan jag egentligen skulle, då jag fortfarande hade så gott om tid och inte orkade slöa bort sista minuterna på kantinen. väl på jobb fick jag också reda på att jag skulle vara själv hela kvällen och att det var tusen ting att göra, toppen. mitt humör som redan var stressat och dåligt. men här kommer givetvis vändningen. för det är ju så, att när man har ett helt fantastiskt jobb och helt underbara människor att jobba med kan det ju aldrig bli dåligt. faktiskt. och jag var så uppspeedad idag av all tidigare stress så jag var effektivare än jag varit på mycket länge. sprang runt som (fortfarande) en virvelvind och placerade nya varer, hjälpte kunder, kassa, ryddade, grejsade. sen alla andra ting och tang som ska göras under kvällen. fick lite extra hjälp några stunder och det var skönt, men wow! hade världens goaste känsla när jag gick därifrån idag då jag var nöjd med mina prestationer. trots att det var massa kvar att göra hade jag gjort så mycket jag bara kunnat. inte slöat en sekund. och åh så fint det kändes. väl hemma gjorde sanna iordning lite hallon med glass till mig, inte glass med hallon, utan hallon med glass. en skål full med frysmosadevärmda hallon och sen lite glass på toppen. kändes som nyponsoppa. ungefär. ja, gott hur som helst. och effektiviteten slutade inte fast att jag hade landat i soffan hemma. nej, jag satte mig och mailade till kanske 20-30tal olika leiligheter så nu måste vi tusan få en snart. verkligen. för vi är värda. vi är ju snälla rumsrena jenter från sverige, liksom. och nu har jag precis flyttat in till mitt rum för att susen skulle sova. imorgon börjar jag 14 istället för 16. ska försöka vara effektiv imorgon as well. promenad till jobbet.

KÄRLEK, va
lala

Kommentarer
Postat av: Mamma Anna

Du är allt en baddare på att fixa så en dålig start slutar bra. Det är en bra egenskap det. ta tillvara på den kunskpen för den kan du få användning av i många situationer.

och vet du.. mammor klarar av döttrar med dåligt morgonhumör :)

love ya

mami

2009-10-06 @ 15:16:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback