i som driving you here to oslo, my name is johan

okej. jag har tre saker att säga. för det första måste jag (kanske sagt tidigare men säger det igen) börja lyssna mer på min syster och hennes musiktips. för det blir alltid samma sak. hon säger "lyssna på det här" jag lyssnar lite halvhjärtat. sen efter kanske 2-3 månader är det min nya favoritmusik. varje gång. slår aldrig fel. så mitt nya löfte till mig själv är at tlyssna helhjärtat på hennes musiktips. min senaste älsklingsman är joshua radin. åh. winter är fin, men den bästa favoriten just nu är id rather be with you. åh. hört den tiotusenmiljoners (okej, ni vet vad jag tänker säga nu - jag överdriver, som vanligt) gånger bara idag. och igår. och imorgon. och och och. 

det andra jag tänker säga är att (tror inte jag nämnt detta tidigare i allafall?) när jag åkte till oslo senast gjorde busschauffören min dag. precis när vi anlände i oslo och han slog på högtalarna för att välkomna oss alla till staden kunde jag inte låta bli att skratta för mig själv. först sa han den vanliga frasen "god morgon mina damer och herrar (eller liknande) vi är alldeles strax framme i oslogallerian. jag hoppas ni haft en trevlig resa. jag, er chaufför, heter johan och vill tacka er och hoppas att ni reser med oss på swebus igen" sen kommer vi till det roliga. hans engelska presentation som förmodligen skulle likna den svenska. började svamla fram något om oslogallerian. och sen kom den fina meningen till då han skulle presentera sig. den löd "i som driving you here to oslo, uhm, my name is johan" och jag kunde inte sluta skratta. okej. det var tidigt på morgonen. men oh my god, jag älskar när människor är rusigt kassa på engelska. alltid lika roande.

tredje saken är att imorgon tar jag tag i saker och ting. i allafall några. har skrivit en väldigt bra lista. som jag vill följa så gott jag kan. tänker börja med att vara vuxen och ringa och skälla på min försäkring som vill att jag ger dom pengar. sen när dom inser att jag inte ska ge dom så mycket ska jag fira med att slösa pengar på ett sats-kort istället. för nu är det höst. och vädret suger oftast. så det där med promenader kommer aldrig inträffa, åtminstone itne så ofta som det borde. så nu ska jag lägga mina sommarölpengar på träningskort. yes. nytt liv hej!

kärlek
lala

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback