go påske!

idag har 2/4 av min familj (mamma och decco stannade hemma) åkt hem efter två dagar hos mig i oslo. vi har haft det så mysigt och det var så kul att ha pappa här för första gången. självklart älskade lillasyster också, men hon är ju här ganska ofta trots allt, så jag börjar nästan blir lite bortskämd. tog inga bilder alls insåg jag precis så det var ju lite trist. får helt enkelt bli nästa gång. jobbade ju även påsk igår och det gick som en dans på rosor verkligen. nemas problemas. sen har vi mest slöat och käkat gott, sett på film i helgen. och umgåts en heldel bara sådär bra som man gör ibland.

dagen idag har spenderats i solen, först med sus och sen med maja. majas och min solstund utvecklades till en långpromenad och sen en filmkväll där vi hann igenom ca 3 filmer. alltså har jag på bara två dagar sett 6,5 filmer vilket nästan fyller kvoten för en veckas filmtittning för min del. som jag trodde i allafall. kanske är snittet mer än 8 filmer i veckan, förmodligen, jag vet inte säkert. hur som helst, under kvällen hos maja planerade vi en liten roadtrip till sandefjord imorgon. jag har ju inte varit där sedan jag flyttade, så vore kul att åka dit och se staden med andra ögon än med dem jag lämnade senast. vi tänkte åka ut till bunkrarna med picknick och bara hänga en stund. kolla läget hur det ser ut där jag bodde och kanske gamla jobbet. vi får se hur det blir. bara kul att göra något. detta är givetvis om vädret blir lika strålande som idag, annars är reservplanen minigolf då den precis öppnat för sommarsäsong. inte alls lika avancerat. men någon utomhusaktivitet måste vi ju ha om det inte regnar. annars gör vi läger i någon av våra lyor och hänger hela dagen imorgon också. så spenderar jag gärna min sista lediga dag hur som helst. känns förresten som jag varit ledig i en evighet. och mina jobbfingrar kliar lite, jag vill greja med det jag vet jag ska greja med på tisdag. dessutom har jag en kickass-matlåda som väntar på mig i kylen på jobbet. herregud, jag blir väldigt positivtinställd av all sol idag märker jag. det är bra. och fjärilarna håller igång som vanligt, men utan att det gör så mycket den här gången.

kärlek
lala

Kommentarer
Postat av: Mamma Anna

vad mysigt det låter. Hoppas ni Kommer iväg till Sandefjord. Här snöar det i dag. Inte lika kul. Fast jag har suttit och virkat mormorsrutor och nu ska jag baka rabarberpaj. En slappar dag m a o.

kramar i massor

Mami.

2010-04-05 @ 12:22:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback