dagens done

okej. dagens vuxepoäng är gjorda! kände att jag varit så duktig att jag faktiskt borde göra en lista över det. mest för att minnas alla andra dagar när jag inte riktigt orkar vara lika vuxen..

så alltså; dagens todo (och done..)
- ringt försäkringen och fixa upp krångel som varit
- ringt fjordkraft och hafslund för att fixa även det krånglet (krångligt att vara vuxen?)
- städat i köket
- lagat ganska vuxen lunch bestående av sallad med feta och pesto
- tvättat inte mindre än två maskiner
- sett på animal planet (ja, en vuxenkanal. i just luv it)
- slipat bord (minst lika vuxet som det låter)
- betalat räkningar
- alla andra bankärenden som jag tidigare inte tagit tag i (förlåt josie. men nu så)
- plockat undan på mitt rum OCH bäddad. hör till ovanligheterna
- sorterat viktiga papper
- diskat
- organiserat min garderob
- installerat min nya skrivare och provskrivit ut foton. riktigt bra resultat faktiskt!
- och slutligen: kollat igenom reklamen efter bra erbjudanden (sånt vet jag är vuxet för det gör mamma!)
.. det enda jag har kvar att göra nu är att jobba, vilket ju också känns vuxet. och nu när jag tänker efter så har jag ju varit skapligt effektiv idag. grymt skönt att inte BARA slöa bort hela dagen.

Kommentarer
Postat av: Mamma Anna

Men ååååååååååååååååh vad vuxen du är.. :)



och så är du ljuvlig och underbar också. Jag längtar till helgen och har i dag varit på stationen och hämtat mina biljetter!

2010-02-02 @ 17:21:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback