grownuppionts

idag gick jag upp relativt tidigt, tror klockan inte var mer än halv tio i allafall. sen efter lite frukost gick sanna och jag till jysk. där hittade vi en massa saker vi ska spara till. efter det gick vi till elkjöp och beställde en tvättmaskin också, finally! fine att jag är en lortunge, men att inte tvätta annat än för hand på två månader känns otroligt jobbigt, irriterande, gammaldags, ansträngande och fortfarande lortigt. alltså, jag menar, handtvätt kan väl bara bli ganska rent liksom? trots skrubb som bara fasen blir det ju ändå inte lika rent som när en maskin får worka sin magic väl? hur som haver, på torsdag försvinner det problemet då vi får oss en ny fin zanussi. yesyes. så massvis med vuxenpoäng till oss alltså. dessutom har jag nu bokat in en banktid med sigurd, vilket också känns otroligt moget och vuxet. så på måndag behöver jag inte se den idioten något mer sen. känns rogivande. och igår pysslade jag massvis, så nu har vi en veckansbabeskylt på kylen, och veckans babe blev självklart prinsen, han har väntat så länge på sin tur. och både jag och sus har känt oss väldigt kungliga den här veckan, därför passar han in perfekt. nu längtar jag mest till på lördag, då jag ska ut med allt och alla som vill med och äta födelsedagsmiddag. sen på måndag efter banken har jag ju ledigt en vecka. ska till djupaste värmlandsskogar och hälsa på kusiner, sen till kg of a och hälsa på hemma. ska bli underbart. och veckan efter kommer min darling mom på besök också. bara massa bra att se fram emot alltså!

kärlek
lala


Kommentarer
Postat av: Mamma Anna

och jag längtar massor!

kram Mami

2010-01-18 @ 15:02:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback