alla dessa dagar

okej. midsommar är över och för mig hade det lika gärna kunnat kvitta. jag jobbade sent fredagen, och hela lördagen så för mig betyder det alltså inget direkt firande. även om det blev en uns firande var det ändå ingen feeling av midsommar. inga kransar, ingen sill (jag hatar sill, men själva grejen med sill är ju härligt..) hur som helst. lördagen bara gled förbi på jobbet. kvällen var planerad att bli coolers men sen snackade jag med lille svante och drog till parken och hängde med honom och hans vänner en stund istället. vilket senare ledde till en liten utgång (är det midsommardagen så är det) och ännu senare en cykeltur till aker brygge för badning. inte jag alltså, jag vet hur äckligt det vattnet är! men svante var tydligen inte medveten om detta. hur som haver, trillade hem på morgonkvisten och hade en riktigt härlig kväll med en gammal klasskompis. mer kräver jag liksom inte. idag vaknade jag och var på strålande humör. väckte mina möllerskor och gick till parken. det blev sol, sushi och spel hela dagen. halvbruna ben och fint sällskap var så fint idag. när kvällen började falla tänkte vi gå hem, men istället tog jag och johanna en långpromenad runt staden. trillade in på mucho mas på lökkan på vägen hem och köpte oss varsin qassadillas och satte oss i birkelunden för kvällsmat. SEN gick jag faktiskt hem. nu sista timmarna har jag hunnit tvätta, diska, måla en tavla, sett två filmer, tagit en dusch och nu sitter jag med ansiktsmask, hemmamanikyr, hårinpackning och en kopp te. justja. jag hann spela lite gitarr också. det enda jag inte gjort idag (på min annars ganska effektiva men sakta söndag i enligt tycke) är såklart tagit bilder. jag glömmer alltid kameran hemma (ibland även lämnar med flit) så inga bilder från hela helgen. kulers. hur som helst får man bara lita på mitt ord om att jag har haft fina dagar. det har jag, nämligen. justja, fått tag i en finfin soffa också. så hoppas jag får möjlighet att hämta den så vi hamnar ännu ett steg närmare perfektion på markveien.

ALL
kärlek
lala

Kommentarer
Postat av: Mamma Anna

Men nästa år vill jag nog att du firar midsommar med mig.. det vill jag.

kram Mami

2010-06-28 @ 23:16:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback